آمادگی شهرداری قم برای توسعه فضای سبز پیرامون مسجد جمکران

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: تامین زیرساخت‌ها و تسهیلات رفاهی برای زائران و نمازگزاران حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اصفهانیان مقدم امروز - سه شنبه دوم آبان ماه - در دیدار شهردار قم با تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به همکاری مناسب دو مجموعه شهرداری و مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مختلف و انجام پروژه‌های گوناگون اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار و مدیران، تأمین زیرساخت‌ها و تسهیلات رفاهی برای زائران و نمازگزاران حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران جز اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی از پیش‌بینی حضور بیش از سه میلیون نفر زائر و نمازگزار در نیمه شعبان سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به‌احتمال تعطیلی روز قبل از نیمه شعبان، پیش‌بینی‌ها از حضور خیل زائران و مسافران به شهر قم و مسجد مقدس جمکران حکایت دارد و رضایت آن‌ها اولویت مجموعه شهرداری است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: مسیرهای کندرو و پشتیبان هم در طول هفت کیلومتر آماده‌سازی شده است تا بتوان خدمات بهتری به مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و عاشقان حضرت حجت (عج) ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تمام فضای سبز بلوار پیامبر اعظم (ص) با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به عمق سه متر اورهال و کاشت درختان در آن‌ها در سال جاری انجام شده است، تصریح کرد: شهرداری قم آمادگی دارد در صورت واگذاری آب، فضای سبز پیرامون مسجد مقدس جمکران را با درختان قرآنی و مثمر درختکاری کند.

اصفهانیان مقدم با اشاره به برگزاری حداقل ۱۸ مراسم ملی و مذهبی در شهر قم و به‌ویژه در بلوار پیامبر اعظم (ص)، اضافه کرد: نورپردازی این بلوار به‌صورت دائم به‌روزرسانی می‌شود.

وی با تأکید بر احداث ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در سه زیرگذر عرضی در بلوار پیامبر اعظم (ص)، گفت: در این زیرگذرها ضمن ایجاد دسترسی بین دو طرف بلوار، نمازخانه، سرویس بهداشتی و تأمین‌کننده مایحتاج زائران پیش‌بینی شده است که امیدواریم حداقل یک مورد آن تا نیمه شعبان آماده‌سازی شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دغدغه تأمین پارکینگ پیرامون مسجد مقدس جمکران، افزود: حدود ۳۰۰ هکتار برای این منظور توسط دولت ابلاغ شده، اما هنوز به سرانجام نهایی نرسیده است.

کد خبر 698521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.