طرح ساماندهی دستفروشان خیابانی در قزوین با جدیت دنبال می‌شود

شهردار قزوین گفت: طرح پاکسازی، ساماندهی و رفع سد معبر دست‌فروشان خیابانی همه روزه توسط واحد اجرائیات منطقه دو انجام می‌شود.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آماده‌سازی شهر خودرو در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در بلوار باهنر منطقه چهار شهرداری در دست اقدام است، اظهار کرد: عملیات خط‌کشی عرضی گذرگاه‌های عابر پیاده در محدوده مدارس ناحیه مینودر و کوثر در منطقه سه شهرداری با همکاری سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری قزوین تاکنون در مسیر ۱۰ مدرسه به منظور رفت و آمد آسان دانش‌آموزان، انجام شده است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ایمن‌سازی بلوار اصلی اسماعیل‌آباد در ناحیه عظیمیه منطقه سه شهرداری خبر داد و افزود: در راستای ارائه عادلانه خدمات ترافیکی و به منظور تسهیل عبور و مرور و ایمن‌سازی مسیر تردد، عملیات تعریض و ایمن‌سازی بلوار جاده اسماعیل‌آباد ناحیه عظیمیه در منطقه سه شهرداری در دست انجام است.

شهردار قزوین با اشاره به اجرای طرح ساماندهی، جمع‌آوری و رفع سد معبر وانت‌بارهای دست‌فروش در بلوار شهید سلیمانی، شهید بابایی و خیابان خیام در منطقه دو شهرداری قزوین با هدف رضایتمندی شهروندان و کسبه، اضافه کرد: اجرای این طرح به رفع مشکلات ترافیک شهری به زیباسازی سیمای شهر کمک می‌کند.

صباغی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی شهر و به درخواست شهروندان در شهرک عارف قزوین ایستگاه اتوبوس احداث شد، تاکید کرد: ایستگاه‌های اتوبوس جزو مبلمان شهری است، در این راستا عملیات احداث، بازسازی و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر قزوین در دست اجرا است.

وی از نصب سرعتکاه‌های آسفالتی استاندارد به منظور مدیریت سرعت خودروهای عبوری و ساماندهی جریان ترافیک در خیابان تهران قدیم خبر داد و تاکید کرد: ایجاد سرعتکاه‌های آسفالتی استاندارد در معابر سطح شهر با هدف هشدار به رانندگان و فراهم آوردن مسیری ایمن برای کاربران ترافیکی، همواره در برنامه کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار دارد.

شهردار قزوین با اشاره به اجرای طرح ضربتی پاکسازی پسماندهای ساختمانی رها شده غیرمجاز در حاشیه بلوار امام علی (ع)، گفت: مطابق ماده ٢٠ قانون مدیریت پسماند، خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز به مدت یک تا ١٠ هفته توقیف خواهند شد و در صورتی که محل تخلیه معابر عمومی شهری و بین شهری باشد، این محکومیت حداکثری خواهد بود.

صباغی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز پسماندهای ساختمانی مراتب را با سامانه ارتباط شهروندی ١٣٧ اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: مکانی در خیابان طالقانی نبش کوچه دارابی توسط منطقه دو شهرداری و با همکاری منطقه یک برای استقرار و ساماندهی این دست‌فروشان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به واسطه آن به امرار معاش خود ادامه دهند.

کد خبر 698499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.