بانوی اهل خمین جان چند بیمار را نجات داد

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: اهدای اعضای بدن یک بانوی ۳۹ ساله اهل این شهرستان به چند بیمار جانی دوباره بخشید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی خمین، سجاد رحیمی، امروز _دوشنبه یکم آبان ماه_ اظهار کرد: مرحومه لیلا کرمی با سطح هوشیاری سه در بخش مراقبت‌های ویژه(icu) خمین بستری شد.

وی افزود: پس از تأیید مرگ مغزی توسط متخصصان و گفت‌وگوهای صورت گرفته و پیش قدم شدن خانواده نوع‌دوست آن مرحومه، اعضای حیاتی وی به چند بیمار بدحال، زندگی دوباره بخشید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با بیان این‌که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در کشور متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند اندام‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا کند.

رحیمی تصریح کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

وی افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا ۵۳ بیمار را حیات ببخشد.

کد خبر 698468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.