جمع‌آوری ۹۰ درصد از مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری ۹۰ درصد مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا حسینی نیک روز دوشنبه، یکم آبان‌ماه_ در آئین افتتاح مدرسه خیرساز روستای «دره‌لبک» در شهرستان کهگیلویه ضمن قدردانی از خیرین، خانواده شهید جنگلی و سید مرتضی میری اظهار کرد: مدرسه ۶ کلاسه میرابوالفضل روستای «دره‌لبک» با مشارکت خیرین با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان امروز به دست این خیرین عزیز افتتاح و تحویل دانش آموزان شد.

وی افزود: در مهرماه ۱۴۰۲ در استان ۱۰۳ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیز، تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به اینکه قدمت اکثر مدارس استان به دهه ۶۰ برمی‌گردد و سنگی و ناایمن هستند با مصوبات دولت و کمک‌های نمایندگان استان ۱,۰۰۰ میلیارد تومان جهت فصل آموزشی مصوب شد که طی دو سال آینده ۶۰ مدرسه جایگزین مدارس سنگی و ناایمن می‌شود.

وی به جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ده نفر اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست‌های دولت تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز را در برنامه داشتیم که تا مهرماه سال‌جاری قریب به ۹۰ درصد جمع‌آوری شده‌است.

حسینی‌نیک خاطرنشان کرد: مدرسه ابتدایی روستای سادات مشهدی از توابع شهرستان کهگیلویه با مشارکت خیری از همان منطقه که اعلام آمادگی کرد تا پایان ۱۴۰۳ تحویل دانش‌آموزان عزیز می‌شود.

فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر و قدردانی از خیرین عزیزی که در اهدا زمین و ساخت این مدرسه همکاری داشتند، گفت: در شهرستان کهگیلویه ۳۰۰ فضای آموزشی داریم که ۳۴ مدرسه تخریبی دارد و قدمت برخی از آن‌ها بالای ۵۰ سال است که نیاز به بازسازی دارند.

فاطمی زاده در حاشیه برگزاری این آئین گفت: امسال ۵ فضای آموزشی به مدارس شهرستان اضافه و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: مدرسه روستای «دره‌لبک» بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع وسعت و دارای زیربنایی ۵۲۱ مترمربع است که ۱۲۰ دانش‌آموز از این فضا استفاده می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه از تحصیل ۲۳ هزار دانش‌آموز در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: از همین جا از تمام خیرین و دلسوزان تعلیم و تربیت دعوت می‌کنیم کمک و مساعدت کنند که فضای آموزش و پرورش هم از حیث تجهیز مدارس، خرید لوازم و هم از حیث فضای آموزشی که نیاز به تعمیرات، زیباسازی، سرویس بهداشتی دارند، مرمت و بازسازی شوند.

کد خبر 698411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.