احداث قطعه نخست آزادراه تبریز - بازرگان در مراحل پایانی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری از قطعه نخست آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر فتح‌زاده صبح امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ اظهار کرد: اجرای قطعه نخست آزادراه تبریز-مرند-بازرگان حدفاصل تبریز - صوفیان، ۱۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعه نخست این پروژه ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: طول کل مسیر آزادراه تبریز-مرند-بازرگان ۲۸۰ کیلومتر است و قطعه تبریز-صوفیان به طول ۳۰ کیلومتر در دست اجرا است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای اتمام این قطعه ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: آزادراه تبریز-مرند-بازرگان به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی ایران با کشورهای همسایه شمالی، حوزه قفقاز، همچنین دروازه اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این آزادراه به عنوان بخش مهمی از کریدور بین‌المللی شرقی-غربی کشور در تسهیل مبادلات تجاری، احیای بخشی از جاده ابریشم و اتصال آسیا به اروپا نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.

فتح‌زاده تاکید کرد: این پروژه امکان ارتباط کشور با کریدورهای بین‌المللی را هموار کرده است و با ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشورهای همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری در منطقه مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: آزادراه تبریز-مرند-بازرگان تکمیل‌کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران‌-بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیایی در جهت تسهیل مبادلات تجاری کشور است.

کد خبر 698323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 1
    اینده نزدیک را لطفا بفرمایید یعنی دقیقا بعد از چند تصادف در جاده تبریز صوفیان و بعد از چند خانواده داغدار شدن ؟
  • ساجد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    3 2
    خبر خوش : اسفالت ازاد راه به جاده صوفیان شبستر نزدیک شده که زیرسازی اسفالت از جاده صوفیان شبستر دانشگاه ازاد صوفیان قابل مشاهده است . امیدواریم دهه فجر امسال ۱۴۰۲ افتتاح بشود . درود بر دولت سیزدهم و اقای رئیسی و دست اندرکاران و کارکنان راهسازی . به قله ها نزدیک می شویم البته قبول دارم خیلی طرح ها سالهای زیادی در زمین مانده و انتظار است وعده ندهید ولی دادید عملی کنید .
  • ساجد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    سلام بنام خدا احتراما پیشنهاد می کنم در صورت صلاحدید اسم آزادراه تبریز صوفیان مرند بنام آزادراه قدس یا آزاد راه شهدای غزه نامگذاری شود . این عمل برای بزرگداشت شهدای مقاومت غزه و انشاالله تسریع برای آزادی قدس خواهد بود .
    • عبدالله IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      1 3
      بزرگراه غزه
  • عبدالله IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    خط برگشت ازادراه تبریز مرند تا بزرگراه صوفیان بطول ۲۴کیلومتر در دهه فجر بهره برداری خواهدشد خط رفت چطور؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    افتتاح به دهه فجر ۱۴۰۳ موکول شد . 🌹🌹دهه فجر ایلام پیروزی ملت ایران بر طاغوت طغیانگر مبارکباد
  • عبدالله IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    ابوحمزه از جهان عرب و اسلام خواست روز اول ماه مبارک رمضان را روز جهانی حمایت از غزه قرار دهند. و ما در اولین روز بهره برداری از اولین قطعه ازاد راه تبریز مرند در اولین روز ماه مبارک رمضان این ازادراه را بنام شهدای غزه نامگذاری می کنیم .