صدور بیش از ۷ هزار گواهینامه دریانوردی در هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردان از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی صادره شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ فقره مربوط به شناورهای صیادی است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان با صدور هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی معادل ۴۲ درصد کل اسناد صادره از ابتدای سال جاری در بین بنادر کشور و سازمان رتبه نخست صدور استان دریانوردان را دارا است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تعداد دریانوردان دارای گواهینامه معتبر این استان ۴۳ هزار و ۶۷۷ نفر و از این تعداد شش هزار و ۳۹۰ نفر دارای گواهینامه دریانوردی صیادی هستند.

مکی‌زاده با اشاره به آغاز فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناورهای صیادی از هفته گذشته، گفت: در راستای ساماندهی شناورهای صیادی بی‌هویت اداره امور دریانوردان هرمزگان اقدام به اعطای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان شناورهای صیادی به مراکز آموزشی واجد شرایط استان کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به اینکه حضور در محل مراکز آموزشی در برخی موارد باعث اختلال در کسب و کار صیادان منطقه و صرف هزینه و وقت بسیار برای رفت و آمد آنها می‌شود، اداره امور دریانوردان هرمزگان اجازه برگزاری دوره آموزشی صیادی در شهرها و روستاهای محل سکونت صیادان استان از جمله لاوان، بندر معلم، شناس، طبل، پل، مقام را صادر کرده است.

کد خبر 698287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.