مشکل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی از طریق تسهیلات تکلیفی رفع می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قوانین را باید به نفع بخش خصوصی تفسیر کنیم، گفت: برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی استان، مشکل جدی وجود دارد که بخشی از آن از طریق تسهیلات تکلیفی رفع می‌شود.

به گزارش ایمنا، جواد قناعت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: هر چند تعامل بین بخش‌های خصوصی و دولتی نسبت به گذشته در خراسان جنوبی بهتر شده، اما باید موانع موجود به طور کامل رفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از موانع موجود در این زمینه، تفسیر متفاوت بخش خصوصی و دولتی از قوانین موجود است، افزود: باید قوانین به نفع بخش خصوصی تفسیر شود، اما این به معنای بی‌قانونی نیست و بخش خصوصی هم نباید انتظار داشته باشد که ۱۰۰ درصد انتظاراتش اجرایی شود و باید تلاش کنیم در این زمینه از استان‌های دیگر عقب نمانیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قبل از طرح موضوع‌های مورد نظر در جلسات این شورا، لازم است موارد در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بررسی شده و برای تصویب در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شوند.

قناعت، خواستار آن شد که اداره کل اقتصاد و دارایی با ایجاد تعامل با واحدهای تولیدی بزرگی که حساب‌های مالی آن‌ها خارج از استان است، زمینه انتقال آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که سبب ایجاد مشکل برای تأمین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی شده، عدم توانایی لازم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به آنهاست. برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی استان مشکل جدی وجود دارد که بخشی از آن از طریق تسهیلات تکلیفی رفع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: علاوه بر طرح مشکلات عادی در جلسات این شورا، باید ایده‌های نو برای ریل‌گذاری مورد نیاز در راستای توسعه استان ارائه شوند. جلسه‌ای در زمینه چگونگی بررسی روند آزادسازی بلوکه‌ها و پهنه‌های مزایده‌ای استان با حضور استاندار در اولین فرصت برگزار شود.

قناعت اظهار کرد: لازم است راهکار مناسبی برای استفاده از ۳۸ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات اختصاص یافته به استان، ارائه شود.

وی افزود: کسب رتبه هفتم کشوری توسط شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی، نشانگر طرح مباحث مهم، مصوبات خوب و خروجی مناسب این شوراست و باید تلاش کنیم تا سال آینده این رتبه ارتقا پیدا کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 698272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.