بودجه ۱۴۰۳ با رویکردهای برنامه هفتم نهایی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش می‌کنیم بودجه سال بعد با رویکردهای برنامه هفتم نهایی شود، امروز پیش‌نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، داوود منظور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری ۷.۸ درصد است، اظهار کرد: در تابستان هم اتفاق مشابهی رخ داده است و تا دو ماه آینده اطلاعات حساب‌های ملی در فصل تابستان نیز منتشر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش می‌کنیم بودجه سال بعد با رویکردهای برنامه هفتم نهایی شود، امروز پیش‌نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. پس از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس، مرحله اول بودجه به مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تاکنون تحقق منابع و درآمدها در ۷ ماه اول حدود ۷۰ درصد بوده است و قدری از آنچه در بودجه پیش‌بینی شده است، فاصله داریم، چراکه بیش برآوردهایی در بودجه ایجاد شده بود که در بودجه باید مدیریت شود. یکی از این موارد درآمدهای نفتی با ۶۲۰ همت بوده که محقق نشده است. فرض بر این بوده که با قیمت ۸۰ دلار حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر شود، اما در بسیاری از ماه‌ها قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با بالا رفتن مصرف بنزین پایین‌تر بوده است.

منظور گفت: یکی از جاهایی که منابع محقق نشده درآمدهای نفتی و مولدسازی دارایی‌ها است. تجربه مولدسازی را از قبل نداشتیم، یک هیئت ویژه در دولت، مجلس و قوه قضائیه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد، اما نوعی چسبندگی به واگذاری دارایی‌های مازاد وجود دارد، بر این اساس کمتر از ۱۰ همت از ۱۰۴ همت مقرر در هفت ماه سال جاری واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ طی سنوات اخیر بسیاری از دارایی‌های دولت واگذار شده و از ۱۰۰ همت تنها ۲۵ درصد در هفت ماهه محقق شده است. بر این اساس بودجه سال بعد واقع‌گرایانه خواهد بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 698264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.