الحاق شناور کنترل و بازرسی به ناوگان دریایی بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف تقویت نظارت و اعمال حاکمیت دریایی در منطقه عسلویه، یک فروند شناور کنترل و بازرسی با دو هزار و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار به ناوگان دریایی بنادر این استان افزوده شد.

به گزارش ایمنا، محمد شکیبی‌نسب اظهار کرد: شناور پایش ۲ به عنوان شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی نتیجه توان و تخصص مهندسان داخلی است که با اعتماد سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت تولید داخل محقق شده است.

وی افزود: شناور پایش ۲ با قدرت موتور ۱۸۰۰ اسب بخار، طول ۱۸ متر و حداکثر سرعت ۲۵ گره دریایی ساخته شده که ظرفیت گنجایش ۱۱ نفر برای ۲ روز ماندگاری در دریا برخوردار را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این شناور به منظور نظارت و اعمال حاکمیت بر آب‌های منطقه عسلویه، به تجهیزات دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی عسلویه ملحق شده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: نظارت بر وضعیت فنی و ایمنی کشتی‌های مستقر در لنگرگاه، بنادر منطقه و شناسایی شناورهای غیراستاندارد، همچنین بازرسی از سکوهای ثابت و متحرک منطقه از دیگر کارکردهای تعریف شده برای شناور پایش ۲ است.

وی گفت: با فعالیت این شناور نظارت بر عملیات کشتی به کشتی، پایش منطقه به‌منظور کشف تخلف‌های احتمالی در زمینه آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت شناورهای متردد به منطقه عسلویه نیز تشدید می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 698253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.