پارک «روجیار» سنندج به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار سنندج گفت: عملیات احداث پارک ۲۰ هکتاری «روجیار» در مراحل نهایی قرار دارد و تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدانور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری ایجاد ۱۴۰ هکتار پارک و فضای سبز طی برنامه دو ساله در شهر سنندج، تمام تلاش ما این است که تا پایان امسال ۵۰ درصد این پروژه مهم به محقق شود.

وی افزود: پارک‌های ۲۰ هکتاری «روجیار»، چهار هکتاری «لاوان» و سه هکتاری «نایسر» در اولویت سال جاری مدیریت شهری قرار دارند که طی ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار سنندج با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پارک ۳۶ هکتاری «پیرچنار» به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های فضای سبز شهرداری خاطرنشان کرد: ایجاد دسترسی، جاده سلامت، نورپردازی و مهار آب‌های سطحی تاکنون در این پارک انجام شده است، اما با توجه به غرس نهال در آذر و اسفندماه امسال در این پارک، سعی می‌کنیم که تا پایان امسال تأسیسات و کارهای زیرساختی پارک به پایان برسد.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که تا پایان امسال، پارک ۱۵ هکتاری «که‌ژوان» نیز که به صورت صخره کوهنوردی برای ایجاد دسترسی به مجسمه مقاومت آبیدر سنندج است را به سرانجام برسانیم.

رشیدی اضافه کرد: در بحث تسهیل امور و مرور رانندگان و کاهش ترافیک، تعریض پل قشلاق و پروژه ۱۶ ساله بلوار اسلام‌آباد را در دستور کار داریم که سعی می‌کنیم تا پایان امسال این دو پروژه نیز به پایان برسد.

وی گفت: ماشین‌آلات شهرداری هم‌اکنون در بلوار اسلام‌آباد مشغول به کار هستند و آسفالت و نورپردازی بخشی از این مسیر نیز تاکنون انجام شده است.

به گزارش ایمنا، پارک روجیار به عنوان مهم‌ترین پروژه شهرداری سنندج، قرار است در سه فاز و به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث شود که این پروژه در فاز نخست به مساحت ۲۰ هکتار در دامنه کوه آبیدر واقع شده و شامل فضای سبز، باغ ارغوان، مسیر دوچرخه‌سواری بزرگسال و کودک، محل ورزش‌های همگانی، فضای ورزشی برای معلولان، سایت عکاسی، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده و پارکینگ است.

کد خبر 698241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.