برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه امری مهم است

امام جمعه اصفهان برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه را مهم دانست و گفت: خواستن با توانستن دو امر مجزا و متفاوت است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رؤسا و نمایندگان تشکل‌های کارگری، صنفی و کانون‌های بازنشستگی استان ضمن تأیید خواسته‌های بحق این قشر اظهار کرد: اینکه انسان بخواهد کاری را انجام دهد، غیر از شدن و انجام یافتن آن است، همچنان که امیرمومنان (ع) نیز زمانی که به حکومت رسیدند، اعلام کردند که تمام سعی خود را برای نابود کردن معاویه به کار می‌برند، اما این اتفاق نیفتاد، بنابراین خواستن‌ها غیر از توانستن است.

امام جمعه اصفهان با بیان برخی از اقدامات و دستاوردهای نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کشور، مملکت بزرگی است و هزاران کار برای انجام دادن وجود دارد و ما هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی همچنان در جنگ و تحریم قرار داریم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر وجود اشکالات و نواقص قانونی در مسئله تأمین اجتماعی تصریح کرد: قانون تأمین اجتماعی این است که از مردم بگیرد و به آن‌ها پس دهد، اما اشتباهاتی در کار می‌شود و این اشتباهات در این است که تأمین اجتماعی مستقل نیست و از آنجا که از دولت مستقل نیست، دولت‌ها پول تأمین اجتماعی را خرج موارد دیگری می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه را مهم دانست و افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی و ۳۰ سال پس از آن ارزش پول کشور کم شد و یک دلیل مهم آن این است، زمانی که جنگی در می‌گیرد برای برطرف کردن نیاز، از بانک قرض می‌گیرند و بانک نیز بدون پشتوانه اقدام به چاپ اسکناس می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در همین جنگ و با وجود تحریم‌ها، هزاران کیلومتر جاده و ریل ساختیم و در زمینه ساخت سلاح موفقیت داشتیم و این در حالی است که پس از انقلاب حتی توان تولید بیش‌تر از ۷ هزار مگاوات برق نداشتیم و اکنون بالای ۸۰ هزار مگاوات تولید انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید قدری جمعی فکر کنیم و توسعه و پیشرفت‌هایی که در ۴۰ ساله اخیر کسب شده است را برای مردم تبیین کنیم.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری، صنفی و کانون‌های بازنشستگی گزارشی از وضعیت حال حاضر خود ارائه کردند و با اشاره به حل نشدن مسائل جامعه کارگری و بازنشستگی اظهار کردند: برخوردی که با جامعه کارگری و بازنشستگی در دولت، مجلس و استان می‌شود برخوردهای خوبی نیست و دو مسئله اصلی که امروز باعث شده است کارگران به کف خیابان بیایند، مسئله معیشت و درمان شرفتمندانه است و اولین معضل که می‌توان به آن اشاره کرد، مخالفت جدی دانشگاه علوم پزشکی با جامعه کارگری است.

نمایندگان قشر کارگر و بازنشسته استان همچنین با اشاره به برخی از اشکالات لایحه برنامه هفتم توسعه در زمینه سیاست‌های حمایتی نیز گفتند: سیاست‌های حمایتی از ۱۹ حکم به ۶ حکم رسیده است. آن‌ها دولت را مکلف کردند که این ۶ حکم را نیز حذف کند؛ در برنامه هفتم توسعه کاهش شدید تعهدات دولت نسبت به سازمان تأمین وجود دارد.

کد خبر 698233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.