۲۰ هزار کشته و زخمی حاصل جنایات رژیم کودک‌کش در غزه

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد هفدهمین روز شده است و مقاومت هم در پاسخ به این جنایات، مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، با گذشت ۱۷ روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، اشغالگران صهیونیست حملات وحشیانه خود را در مراکز غیرنظامی همچون مراکز درمانی و اماکن مذهبی نوار غزه تشدید کردند.

پس از جنایت فجیعی که چند روز قبل رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی مرتکب شد، حالا این رژیم کودک‌کش دست به تهدید بمباران سایر بیمارستان‌های غزه زده است.

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تاکنون ۴۷۴۱ نفر اعلام کرد که ۱۸۷۳ نفر از آن‌ها کودک، ۱۰۲۳ نفر زن و ۱۸۷ نفر سالخورده هستند. تعداد مجروحان هم به ۱۵ هزار و ۵۹۸ نفر رسیده است.

سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه گفته است با شمارش ۱۶۵ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده می‌توان گفت که ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه به دلیل حملات و بمباران‌های هوایی آسیب دیده‌اند و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم به‌طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شده‌اند.

معروف گفته که ۷۲ ساختمان دولتی و ده‌ها تأسیسات عمومی و خدماتی در حملات اشغالگران تخریب یا به شدت آسیب دیده و شبکه‌های آب، برق و فاضلاب هم آسیب‌های جدی دیده‌اند.

به گفته این مسئول فلسطینی، در حالی که اشغالگران همچنان به هدف قرار دادن مؤسسات آموزشی ادامه می‌دهند، تاکنون ۱۷۶ مدرسه آسیب‌های مختلفی دیدند که ۳۰ مدرسه دیگر به‌طور کامل قابل استفاده نیستند؛ همچنین در این حملات تاکنون ۳۱ مسجد و ۳ کلیسا مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

به گفته این مقام مسئول تعداد کلی آوارگان فلسطینی به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید که نیمی از آن‌ها در ۲۲۰ مرکز اسکان داده شده و دیگران نیز نزد اقوام و دوستان یا مراکز عمومی سکنی گزیده‌اند.

کد خبر 698216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.