نامگذاری‌ یکی‌ از میدان‌های‌ اراک به‌ نام‌ «فلسطین»

رئیس‌ شورای‌ اسلامی‌ شورای‌ شهر اراک‌ از نامگذاری‌ یکی‌از میدان‌های‌ این‌ شهر به‌ نام «فلسطین‌» خبرداد.

داود قربانی امروز-یکشنبه سی ام مهرماه- درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تقاضای تعدادی از کاربران فضای مجازی برای نامگذاری یکی از میادین کلانشهر اراک به نام میدان فلسطین، اظهارکرد: جنایات رژیم صهیونیستی قلب جهان اسلام را به درد آورده است، شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر اراک در این خصوص هر اقدامی که متصور باشد، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انجام خواهد داد.

وی افزود: ابتدا باید جانمایی برای نامگذاری انجام شود و میدانی که در خور و شأن مردم مظلوم فلسطین باشد، را احصاء و ساز و کار قانونی تدارک دیده شود، تا تغییر نام صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک، در رابطه با اینکه چه زمانی این نامگذاری انجام خواهد شد، اظهار کرد: اکنون عموم میادین و معابر کلانشهر اراک نام‌گذاری شده و برای میادین جدید این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردمی باید به‌صورت مکتوب به شورا ارائه شود، تصریح کرد: اعضای شورا نیز به صورت ویژه مطالبات را در دستور کار شورای نام گذاری قرار خواهند داد و در آینده نزدیک این اتفاق مهم رقم خواهد خورد.

قربانی در رابطه با ایجاد یک دیوارنگاره مانند میدان ولیعصر تهران، در کلانشهر اراک، گفت: موضوع ایجاد دیوارنگاره و نام‌گذاری میدان در جلسه شورای کلانشهر اراک به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی درباره دلیل تأخیر در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک هم اظهارکرد: هفته فرهنگی اراک به دلیل اینکه شامل برنامه‌های متنوع و عموماً شاد است به‌دلیل تقارن هفته فرهنگی اراک با اتفاقاتی که در فلسطین و غزه اتفاق افتاده، این برنامه‌ها به تعویق افتاده است.

کد خبر 698156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.