اورامانات؛ منطقه مرزی و مقدس جمهوری اسلامی ایران است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه اورامانات منطقه مرزی و مقدس جمهوری اسلامی ایران است،گفت: ایجاد بازارچه های مرزی برای مرزنشینان بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در سفر به شهرستان مرزی پاوه اظهار کرد: اورامانات یعنی مرزبان، یعنی طبیعت بکر خدادادی با مردمی فهیم، سلحشور و انقلابی و اینجا منطقه مرزی و منطقه مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه حافظان امنیت، امنیت پایدار را به مردم منطقه هدیه کرده‌اند، افزود: در حوزه مرزبانی، جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق تعامل و هماهنگی بسیار بالایی دارد و مرزبانان و کلانترهای مرزی ما در سطوح مختلف با برگزاری نشست‌های متعدد با طرف عراقی، به خوبی مرز را مدیریت می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در مناطق مرزی استان کرمانشاه از جمله منطقه اورامانات هم اتفاقات مبارکی افتاده است، از جمله اینکه در سال‌های گذشته صرفاً مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مدیریت یک طرفه داشت، لیکن با هماهنگی‌ها و پروتکل‌هایی که مرزبانی ما با مرزبانی کشور عراق ایجاد کردند، امروز ما شاهد هستیم که مرزبان عراق هم در منطقه حضور دارد و زیرساخت‌های مناسبی از جمله جاده‌های مرزی، پاسگاه و برجک ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امروز منطقه امنیت کامل دارد، لیکن در برخی از مرزها تردد غیرمجاز که از نگاه قانون تجاوز مرزی است، صورت می‌گیرد؛ هیچ فرقی نمی‌کند این اتفاق در شب یا روز و یا در ارتفاعات یا دره باشد؛ هرگونه تردد بدون مجوز و گذرنامه غیرمجاز است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری مرزنشینان با مرزبانان، امروز شاهد این هستیم که به طور کلی این امر کاهش پیدا کرده است؛ اما بعضاً سو استفاده‌ای هم اگر باشد، مرزبان به حکم قانون شبانه‌روز پاسدار مرز است و موضوع را مدیریت خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه‌های مرزی در منطقه گفت: بین بخش‌های دولتی در این منطقه هماهنگی ایجاد شده و دولت سیزدهم هم به طور جد دنبال این است که بازارچه‌های مرزی را فعال کند و ما هم به عنوان مرزبان از این موضوع استقبال می‌کنیم.

سردار رضایی تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی برای تبادل کالا بین مرزنشینان بسیار ضروری است و به آرامش منطقه کمک خواهد کرد، ما هم ضمن استقبال از این امر، در این رابطه پیشنهادهایی دادیم و تسهیلاتی را فراهم کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کولبری معنایی ندارد، بیان داشت: تاکید ما بر بازارچه مرزی تبادل کالا است که هم دولت و هم مجلس این موضوع را به صورتی قانونی دنبال می‌کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در این زمینه ادامه داد: کارت‌هایی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است تا هم بتوانند در زمان‌های معین تردد کنند و کالایی را که کاملاً تعریف شده است بیاورند یا ببرند، لیکن باید به این موضوع توجه داشت که افراد نمی‌توانند از هرجایی و در هر زمانی تردد کنند، چرا که به این امر تجاوز مرزی گفته شده و قانون این را رد کرده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: حامی واقعی مرزنشینان، مرزبانان جمهوری اسلامی هستند.

کد خبر 698127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.