تخریب باغ‌های قصرالدشت خط قرمز مدیریت شهری شیراز است

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب با هدف حفظ باغ‌های باارزش قصردشت کرده است، گفت: تخریب این باغ‌ها خط قرمز شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم کمالی در نخستین جلسه تخصصی باغات کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: باغ‌های قصرالدشت یکی از میراث‌های شهر شیراز و میراث انحصاری است که نمونه آن در کمتر شهر و کشوری وجود دارد.

وی افزود: شهرداری تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت حفظ این باغ‌های باارزش کرده است و خط قرمز شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز تخریب این باغ‌ها است.

در این نشست همچنین عبدالرسول امیری، سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصرالدشت شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری همواره برای حفظ این میراث باارزش، هزینه‌های هنگفتی متحمل شده است و برای حفظ درختان تمام تلاش خود را می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز امسال بیشترین هزینه را برای حفظ باغ‌ها در زمینه تأمین سم و کود کرده است.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصرالدشت شهرداری شیراز تصریح کرد: باغات گروه یک به‌هیچ‌عنوان قابل تغییر کاربری نیستند، حتی اگر به‌صورت زمین باشند و در این راستا نیاز به کمک و مشارکت مردمی همه‌جانبه گروه‌های مختلف مردم به‌خصوص نهادهای ذی‌ربط، دانشمندان، اساتید و دلسوزان شهر شیراز به‌منظور حفظ این باغ‌ها میراثی ارزشمند هستیم.

امیری ادامه داد: حفظ و نگهداری مجموعه باغات قصرالدشت کار بزرگی است که شهرداری به‌تنهایی و بدون همکاری همه دستگاه‌ها قادر به انجام این مهم نبود.

وی تاکید کرد: شهرداری شیراز در جهت حفظ درختان و جلوگیری از افزایش صدمات ناشی از حمله آفات و ایجاد خسارت برای باغداران نسبت به هزینه‌کرد بیش از ۶ میلیارد تومانی تهیه و نصب اقلام مبارزه، همچنین به‌کارگیری کلینیک‌های تخصصی در قالب مشاوره رایگان به باغداران در سال جاری اقدام کرده که باعث کنترل بهتر آفات و افزایش مبارزه اقتصادی باغ‌ها شده است و همین امر موجب ایجاد انگیزه مضاعف در بین باغداران شده است.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصرالدشت شهرداری شیراز گفت: یکی دیگر از اقدامات مؤثر در راستای حفظ و نگهداری باغات قصر دشت، آموزش باغداران به‌منظور افزایش سطح آگاهی عمومی و تخصصی آن‌ها بوده که توسط این اداره در سال جاری محقق شده است.

کد خبر 698085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.