48 درصد کارکنان دولت در استان یزد نیروی رسمی هستند

نماگر نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان یزد نشان می‌دهد تعداد کارکنان دولت در استان یزد در ۱۲۷ دستگاه اجرایی جمعاً ۵۲ هزار و ۴۲ نفر بوده که در حدود ۴۸ درصد از آن‌ها به صورت رسمی و مابقی در قالب سایر اشکال اعم از پیمانی، قراردادی و … مشغول خدمت هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، نماگر نیروی انسانی سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان یزد با هدف ارائه اطلاعات و تصویری دقیق از نظام اداری و ساختاری دستگاه‌های اجرایی به عنوان زیربنای هرگونه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منتشر شد.

نماگر نیروی انسانی سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان یزد شامل ۱۲۷ دستگاه اجرایی به تفکیک جنسیت، نوع استخدام و مدرک تحصیلی به استثنای دستگاه‌های انتظامی، نظامی، امنیتی و قضائی تهیه شده است.

تعداد کارکنان دولت در استان یزد بر اساس آخرین آمار تا پایان سال ۱۴۰۱ در ۱۲۷ دستگاه اجرایی جمعاً ۵۲ هزار و ۴۲ نفر هستند که حدود ۴۸ درصد به صورت رسمی و مابقی در قالب سایر اشکال به کاری اعم از پیمانی، قراردادی و … به خدمت مشغول هستند.

قابل توجه است، ۳۳ درصد نیروهای انسانی در آموزش و پرورش، ۲۳ درصد در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و مابقی یعنی ۴۴ درصد در سایر دستگاه‌های اجرای خدمت می‌کنند. لازم به ذکر است، کیفیت نیروی انسانی از نظر تحصیلات دانشگاهی در بدنه دولت رشد محسوسی داشته و شاهد افزایش نیروی انسانی با تحصیلات دانشگاهی در استان هستیم.

همچنین ۷۱ درصد کارکنان دولت در استان یزد لیسانس به بالا بوده و پنج درصد آنان در استان دارای مدرک دکترا هستند.

به گفته جلال عرب خردمند، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، بهره‌مندی از نیروی انسانی با انگیزه و متخصص از الزامات تحقق برنامه‌های توسعه‌ای در استان است.

کد خبر 698073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.