وضعیت زیست‌محیطی شهرک‌های صنعتی قم بهبود پیدا کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: لازم است برنامه‌ای برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهرک‌های صنعتی استان قم تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم معتمدی امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم اظهار کرد: برنامه جامع مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای استان باید به‌طور کامل مشخص باشد و پس از احصای مشکلات و معضلات موجود، در یک بازه زمانی، این مشکلات با کمک همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برطرف شود.

وی مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی در قم را نیازمند هماهنگی و مشارکت همه نهادهای مسئول دانست و افزود: مسئولان امر باید نظارت میدانی در نواحی و شهرک‌های صنعتی را بسیار جدی دنبال کرده است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز باید عملکرد بهتری در ساماندهی زیست‌محیطی شهرک‌های صنعتی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با انتقاد از وضعیت زیست‌محیطی واحدهای صنعتی در شهرک‌های شکوهیه و محمودآباد ادامه داد: مبادی ورودی شهر قم به‌ویژه در مسیر تهران به دلیل آلودگی هوا و رهاسازی فاضلاب‌های صنعتی، دچار بوی نامطبوع است که باید برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت مکان‌یابی مناسب جهت تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی با نگاه بلندمدت و توجه به طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری شهر قم گفت: برای ساماندهی گاراژهای ضایعاتی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی و فعالان این حوزه استفاده کنیم، این واحدها باید شناسنامه‌دار شوند و ضوابط قانونی و ملاحظات زیست‌محیطی را رعایت کنند.

کد خبر 698072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.