صرفه‌جویی ۲۳۰۰ میلیارد تومانی در تملک‌های منطقه ۵ شهرداری قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از نیازهای موجود در منطقه احداث معابر جدید است، گفت: در این خصوص با تغییر طرح‌های شهرسازی صرفه‌جویی زیادی صورت گرفته است. 

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مسائل مورد توجه در برنامه‌ریزی‌های شهری تولید ثروت برای شهر و شهروندان بوده است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بوده است که امور توسط تیم‌های کارشناسی منطقه انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تلفیق شوارع جمکران با بافت روستای جمکران توسط مهندسان منطقه با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از نظر شهرسازی و حمل‌ونقلی طرح به‌خوبی اجرا شده و در اجرای طرح، ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع سطح تملک کاهش یافته است، همین مسئله ۲,۳۰۰ میلیارد تومان برای ما آورده داشت.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه سعی ما بر این بوده است که برای ایجاد منابع درآمدی نگاه زیرساخت‌محور داشته باشیم و درآمدهای پایدار محقق شود، خاطرنشان کرد: در طرح‌های اجرایی به مسائل اقتصادی توجه لازم را داشته‌ایم تا شهروندان و مجریان طرح‌ها رغبت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به نحوه ارتباط و تعامل با شهروندان منطقه تصریح کرد: جلساتی با حضور مدیران شهرداری در مساجد برگزار شد تا بتوانیم مشکلات مردم را شناسایی کنیم، همواره تلاش کرده‌ایم ارتباط مستقیم با مردم داشته باشیم و به دنبال دریافت نظرهای آن‌ها هستیم، البته بعضی درخواست‌های مردمی نیازمند بودجه است.

رحیمی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای موجود در منطقه احداث خیابان‌های جدید است، گفت: در این خصوص اولویت‌بندی صورت گرفته تا خیابان‌های خاکی زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت شود تا در آینده منافع مردم و شهر حفظ شود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی را تا جایی که امکان دارد رعایت می‌کنیم تا بتوانیم رضایت همه شهروندان را تأمین کنیم، اضافه کرد: البته منابع ما دارای ظرفیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود است و بر اساس اولویت‌بندی خدمات لازم را ارائه می‌کنیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم اظهار کرد: در زمینه خدمات شهری با توجه به این‌که زمین‌های باز بسیار زیاد است، ساکنان غیربومی و غیرایرانی که دارای مشکلات خاص خود هستند و تداخل فرهنگی وجود دارد، جزو پاک‌ترین مناطق هستیم.

کد خبر 698048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.