خیزش مردم لندن در حمایت از فلسطین

صدها هزار نفر برای دومین آخر هفته متوالی در تظاهرات حامی فلسطین در لندن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویترز از تظاهرات صدها هزار نفری به حمایت از مردم غزه در خیابان‌های لندن در روز شنبه گزارش داد که خواهان آتش‌بس فوری بوده‌اند. آن‌ها با شعار «آزادی برای فلسطین» و تابلوهای اعتراضی و پرچم‌های فلسطین به سمت دفتر ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در خیابان داونینگ رفتند.

خیزش مردم لندن در حمایت از فلسطین

رویترز به نقل از پلیس لندن نوشته است که احتمال دارد ۱۰۰ هزار نفر در تظاهرات «راهپیمایی ملی برای فلسطین» سازمان‌دهی شده توسط «کارزار همبستگی برای فلسطین» شرکت کرده باشند.

یکی از افراد معترض به رویترز گفته است که «به عنوان یک فلسطینی که دوست دارد روزی به خانه برگردد، به عنوان یک فلسطینی که برادر و خواهر و آشنایان خانوادگی در غزه دارد، آرزو می‌کنم که می‌توانستم کارهای بیشتری انجام دهم، اما اعتراض تنها کاری است در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم.»

به گفته رویترز، بسیاری از شعارها و بنرها حاوی شعارهای ضد رژیم اسرائیل بودند و یکی از معترضان بنری با تصاویر سوناک، جو بایدن و بنیامین نتانیاهو با پیام «تحت تعقیب برای جنایات جنگی» در دست داشت.

رویترز نوشته است که پلیس لندن قبل از راهپیمایی هشدار داده بود که هر کسی که از حماس (که به عنوان یک سازمان تروریستی در بریتانیا منع شده است) حمایت کند، با دستگیری روبرو خواهد شد و هیچ‌گونه جرم ناشی از نفرت تحمل نخواهد بود. تظاهرات به‌طور عمده مسالمت‌آمیز بود با این حال پلیس اعلام کرد که ۱۰ نفر را دستگیر کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در نشست صلح در قاهره گفت: «این موضوع مدت‌ها است باعث برانگیخته شدن احساسات می‌شود و اکنون همه ما در رسانه‌های اجتماعی و جوامع خود می‌بینیم که وضعیت کنونی چقدر تفرقه‌انگیز و دوقطبی شده است.»

خیزش مردم لندن در حمایت از فلسطین

به گزارش بی‌بی‌سی، مگی مورگان، از کارزار «همبستگی برای فلسطین» در کاردیف گفت: «ما برای نشان دادن همبستگی با مردم غزه، به خیابان‌ها آمده‌ایم تا حمایت خود را از آن‌ها نشان دهیم، اما همچنین برای اینکه دولت را به شنیدن وادار کنیم و بگوییم نباید از این جنایت به نام حمایت شود، ما این را تحمل نخواهیم کرد.»

روز شنبه، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حملات را «تعمیق» و «افزایش» خواهد داد تا به رژیم اسرائیل اجازه دهد «خطرات علیه نیروهای ما را در مراحل بعدی جنگ به حداقل برساند.»؛ این‌گونه سخنان مسئولان رژیم صهیونیستی به گوش هر کسی برابر با کشتار قطعی فلسطینیان غزه و هدف‌گیری عمدی آن‌ها برای تنبیه جمعی است.

به گفته بی‌بی‌سی، در این راهپیمایی برخی شعار «از رود [اردن] تا دریا [مدیترانه]» سر دادند که باعث شکایت نمایندگان رژیم صهیونیستی شد که معتقد بودند این شعار خواستار حذف کامل اسرائیل است، اما پلیس انگلیس معتقد است که سر دادن این شعار جرم نیست.

خیزش مردم لندن در حمایت از فلسطین

کد خبر 698045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.