مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد معرفی شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، پیش از ظهر امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در استان یزد برگزار شد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این برنامه اظهار کرد: در سایه سیاست‌های دولت خدمت‌گزار و مسئولان شاهد این هستیم که دیروز یزد با امروز یزد تفاوت دارد که این تفاوت‌ها را به‌خوبی فعالان بخش خصوصی شاهد هستند.

وی افزود: در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری مأموریت‌های خود در فصل ۱۷ و ۱۸ و سیاست‌های راهبردی نظام اجرا می‌کنیم، مصوبات ما در حوزه گردشگری در قانون تلفیق بیشترین رأی و توجه را دارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه جایگاه وزارتخانه در گذشته قابل توجه نبود و گاهی موضوعات در حوزه گردشگری ماه‌ها در دستور کار قرار نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: اکنون به سرعت و به صورت روزانه پیشنهادات در این حوزه اجرایی می‌شود و در لیست مصوبات وزارت‌خانه و دولت قرار می‌گیرد.

واحدی ادامه داد: به دلیل خلاهایی که در قوانین وجود دارد و با پیگیری‌های لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستگاه‌های مرتبط را در تعامل بیشتر با خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها و زیرساخت‌های مختلف گردشگری صنایع‌دستی و میراث فرهنگی استان آماده تحول است، ادامه داد: تحولات خوبی را در یزد شاهد هستیم و تحولات دیگری نیز در حال انجام است.

احمد آخوندی، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد که در حال حاضر به عنوان مشاور و دستیار ویژه استان مشغول به فعالیت است با تشریح سیاست‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: برنامه‌محوری در حوزه گردشگری از راهبردهای استان یزد بوده و در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و پروژه‌های توسعه‌ای در سند یزد نوین ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ادامه داد: همواره شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران مدنظر دولت و مسئولان استان قرار داشته است و قصد داریم افراد و مدیران را با مشورت و بدون هرگونه سیاسی‌کاری انتخاب و انتصاب کنیم.

دستیار ویژه استاندار یزد با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه گردشگری یزد و تعامل سازنده با شهرداری‌ها ادامه داد: نتیجه توجهات استان یزد به حوزه گردشگری تشکیل شورای توسعه گردشگری استان بود که در آن مسائل کلان دنبال می‌شود.

آخوندی به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد تأکید کرد و گفت: ارتباطات قوی تشکل‌های گردشگری یزد در سطح کشور زبانزد است.

وی تاکید کرد: در طول دوره تصدی‌گری توجه به هر سه حوزه مأموریتی اداره کل وجود داشته است و تلاش کردیم تا جای ممکن پشتیبان فعالان گردشگری و بخش خصوصی باشیم، البته با متخلفانی نیز که فرهنگ و اصالت یزد را خدشه‌دار کرده‌اند، برخورد جدی صورت گرفته است.

در ادامه سیدمحمد رستگاری، مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد برنامه‌ها و اهداف خود را در اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان تشریح کرد و گفت: تمام همت خود را بر ارتقای جایگاه گردشگری یزد و بافت تاریخی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از احمد آخوندی، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد تجلیل به عمل آمد و با لوحی از سوی سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، سیدمحمد رستگاری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد معرفی و منصوب و از تلاش‌های یک ماه اخیر محمد میرشمسی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در مدت محدود سکان‌دار این مجموعه بود با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم جمع زیادی از مدیران، مسئولان استان و فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد حضور داشتند و نقطه نظرات خود در خصوص انتصاب و انتخاب مدیران لایق و توانمند در استان یزد مطرح کردند و خواستار ارتقای بیش از پیش صنعت گردشگری در استان یزد شدند.

کد خبر 698006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.