سلبریتی‌های قمارباز در چنگ پلیس

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت بیش از ۱۰ نفر از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور اینستاگرامی در خصوص تبلیغ وبگاه‌های شرط‌بندی در فضای مجازی خبر داد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: به دنبال رصدهای گسترده پلیس در فضای مجازی مبنی بر دعوت کاربران به وبگاه‌های قمار و شرط‌بندی توسط تعدادی از اشخاص مطرح اینستاگرامی با میلیون‌ها نفر دنبال‌کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ پس از بررسی‌های اولیه و جمع‌آوری ادله دیجیتال تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند افراد مذکور با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خود در فضای مجازی با تبلیغات دروغین و وسوسه‌انگیز، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و پس از تشریفات قضائی متهمان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند، تصریح کرد: افرادی که اقدام به تبلیغ و ترویج وبگاه‌های قمار می‌کنند، همچون مؤسسان این وبگاه‌ها، مجرم شناخته شده و محکوم خواهند شد و فعالیت این افراد در جهت ترویج وبگاه‌های قمار علاوه بر از بین بردن سرمایه و زندگی هم‌وطنان، مشکلاتی از قبیل به خطر انداختن سلامت روانی آن‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی و مجازات‌های مقرر در مورد جرم قمار، ماده ۷۰۷ به صراحت اعلام داشته است هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری قرار دهد، به حبس و مجازات نقدی محکوم می‌شود، بنابراین کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه قشر نوجوان و جوان از فعالیت در چنین وبگاه‌هایی خودداری و به تبلیغات فریبنده آن‌ها توجهی نکنند.

معظمی‌گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنید و از فعالیت در چنین وبگاه‌هایی خودداری کنید، چرا که هیچ برنده‌ای در شرط‌بندی وجود ندارد.

کد خبر 697999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.