جشنواره ماسک لبخند فیلیپین سمبل امید

جشنواره ماسکارا در دهه ۱۹۸۰ و با وقوع سخت‌ترین بحران‌ها و فجایع برای مردم فیلیپین شکل گرفت و امروزه نمادی برای برقراری تعادل میان امید و ناامیدی به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جشنواره ماسکارا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های فیلیپین، یک جشنواره سالانه پاییزی است که در چهارمین یکشنبه ماه اکتبر در باکولود فیلیپین برگزار می‌شود. آماده‌سازی برای این جشن پایانی از دو هفته قبل آغاز می‌شود و در سال جاری باکولود از هفتم اکتبر پذیرای علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ماسکارا بوده است.

بیش از ۴۰ سال است این جشنواره که در دل بحران‌ها و فجایع دهه ۱۹۸۰ باکولود متولد شد، مناسبتی برای شادی و تفریح مردم محلی و میهمانان خارجی شهر به‌شمار می‌رود. در این دهه قیمت شکر به‌عنوان منبع اصلی امرار معاش مردم در پایین‌ترین حد خود قرار گرفت و باکولود شاهد یک حادثه غم‌انگیز غرق کشتی و مرگ تعداد زیادی از ساکنان خود بود.

جشنواره ماسکارا برای بالا بردن روحیه مردم محلی به‌دنبال این وقایع شکل گرفت. به این صورت که هنرمندان شهر به فکر ساخت ماسک‌هایی برای فروش افتادند تا به‌عنوان یک منبع درآمد جایگزین به‌جای شکر در میان مردم محلی ترویج پیدا کند. پس از وقوع حادثه کشتی، جشنواره برای بازگرداندن لبخند به لب‌های ساکنان منطقه و بالا بردن روحیه مردم محلی به‌منظور عبور از دوران سخت معرفی شد.

جشنواره ماسک لبخند فیلیپین سمبل امید

ماسک‌های خندان مورد استفاده در این جشنواره بیانگر مقاومت مردم محلی باکولود در برابر چالش‌ها و مصیبت‌های وارده بود و باعث شد این شهر به «شهر لبخندها» معروف شود. نام جشنواره ترکیبی از دو کلمه ماس (گروه بزرگی از مردم) و کارا (چهره) است که جشنواره ماسکارا یعنی جشنواره چهره‌های متعدد را تشکیل می‌دهد. قبل از برگزاری این جشنواره، ماسک‌ها به‌عنوان سوغات محلی باکولود به گردشگران فروخته می‌شد، اما از زمان آغاز جشن، ماسک‌های خندان به نمادی از جشنواره هیجان‌انگیز تبدیل پاییزی باکولود تبدیل شده‌اند.

نکته برجسته جشنواره رژه پویا و پر جنب‌وجوش شرکت‌کنندگان با لباس‌های رنگارنگ و ماسک‌های خندان در عین پخش شدن یک موسیقی لاتین است. در طول این جشنواره بزرگ‌ترین مهمانی خیابانی نیز برگزار می‌شود.

جشنواره ماسک لبخند فیلیپین سمبل امید

جشنواره ماسکارا ۲۰۲۳

باکولود امسال میزبان بیش از ۱۷ هزار شرکت‌کننده در جشنواره ماسکارا بود و رویدادهای هیجان‌انگیز بسیاری را به آن افزود تا این رویداد دو هفته‌ای سرگرم‌کننده و پر انرژی را بزرگ‌تر، جسورانه‌تر، درخشان‌تر و باکیفیت‌تر کند.

لوگوی جشنواره ماسکارا در سال ۲۰۲۳ شامل طرحی برای ادای احترام به ۹ گونه از پرندگان بومی شاه‌ماهی جزیره نگروس است که در حال انقراض هستند. خالق این لوگو هدف خود را از طراحی، نشان دادن مهارت شرکت‌کنندگان در پنهان کردن تراژدی‌هایی است در پشت ماسک‌ها پنهان شده‌اند.

کد خبر 697987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.