تعدیل هزاران کارمند نوکیا و اریکسون

نوکیا، غول مخابراتی جهان، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۶، بین ۹ هزار تا ۱۴ هزار نفر نیروی کاری خود را تعدیل کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد. اریکسون نیز از ابتدای سال ۲۰۲۳ هزاران کارمند خود را اخراج کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت نوکیا به منظور کاهش هزینه‌ها قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، حدود ۱۴ هزار کارمند خود را تعدیل کند. این تصمیم زمانی اعلام شد که نوکیا از کاهش ۲۰ درصدی فروش بین ماه‌های جولای تا سپتامبر خبر داد. این شرکت کاهش تقاضا برای تجهیزات ۵G را در بازارهایی مانند آمریکای شمالی مقصر دانست.

این شرکت در حال حاضر ۸۶ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و از سال ۲۰۱۵ تاکنون هزاران نفر را اخراج کرده است. نوکیا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ هزینه‌های خود را بین ۸۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد یورو (۶۹۵ تا یک میلیارد پوند) کاهش دهد. این شرکت اعلام کرده است که می‌خواهد با کاهش ۴۰۰ میلیون یورویی هزینه‌ها در سال ۲۰۲۴ و ۳۰۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۵، به تغییرات بازار پاسخ دهد.

شرکت نوکیا از بیان اینکه مسئله تعدیلی‌ها به کجا خواهد رسید تاکنون خودداری کرده است.

لاندمارک، سخنگوی شرکت نوکیا در این رابطه گفت: «زمان و جزئیات کاهش کارمندان فقط پس از بررسی دقیق تصمیم‌گیری خواهد شد و به تکامل تقاضای نهایی بازار بستگی دارد.»

این سازمان گفته است که این کاهش‌ها یک «تصمیم تجاری دشوار» اما «گامی ضروری برای تطبیق با نبود اطمینان بازار و محافظت از سودآوری و رقابت بلندمدت» بوده است.

توقف ۵G

نوکیا زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان بود، اما نتوانست محبوبیت تلفن‌های لمسی مجهز به اینترنت مانند آیفون اپل و گلکسی سامسونگ را پیش‌بینی کند و توسط رقبا شکست خورد.

این شرکت در نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد استفاده در مخابرات، از جمله زیرساخت‌های فیزیکی و ابری که افراد هنگام برقراری تماس تلفنی یا استفاده از اینترنت از آن استفاده می‌کنند، مانند آنتن‌ها و ایستگاه‌های پایه، تخصص دارد.

اریکسون نیز در اوایل این هفته از کاهش فروش خود خبر داد. این شرکت همچنین در سال جاری هزاران کارمند خود را اخراج کرده است و روز سه‌شنبه اعلام کرد که نبود قطعیت تأثیرگذار بر تجارت آن تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

شرکت‌های فناوری، از جمله شرکت‌های مخابراتی اکنون با مشکل مواجه شده‌اند، زیرا مشتریان داخلی و تجاری به دلیل عواملی مانند تورم و نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و این امر منجر به از دست دادن هزاران کارگر در سراسر جهان در دو سال گذشته شده است.

کد خبر 697985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.