سازمان جهانی بهداشت درباره سلامت مردم غزه کوتاهی نکند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار می‌رود که سازمان جهانی بهداشت در خصوص موضوع سلامت مردم غزه و فلسطین کوتاهی نکند و امکانات و تجهیزات لازم دارویی و درمانی را به این مناطق ارسال کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی با محکومیت وقایع اخیر در غزه اظهار کرد: بعضی سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه سکوت کرده‌اند و سکوت آن‌ها نشان‌دهنده ناکارآمدی است، در این زمینه انتظار می‌رود که سازمان جهانی بهداشت در خصوص موضوع سلامت مردم غزه و فلسطین کوتاهی نکند و امکانات و تجهیزات لازم دارویی و درمانی را به این مناطق ارسال کند.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب افزود: با مقاومت و پیروی از رهنمودهای روشنگر رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌توان از این پیچ دشوار تاریخی به سلامت عبور کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید باکیفیت‌ترین داروها و تجهیزات پزشکی را برای مردم فراهم کنیم، تصریح کرد: از ابتدای دولت مردمی تمام توان خود را در تأمین بهترین داروها به کار گرفته‌ایم و تلاش خواهیم کرد در این مسیر روزبه‌روز قوی‌تر عمل کنیم، از برنامه‌های بسیار مهم ما برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع است که تمام دانشگاه‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین فعال و همگرا بودن خانه‌های بهداشت از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خط قرمز ما در وزارت بهداشت فساد است؛ فرایندهای فسادزا حذف شده است و باید نظارت جدی بر عملکردها صورت گیرد.

عین‌اللهی خطاب به معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گفت: تمام توان خود را در انجام فعالیت‌های مفید و ماندگار برای خدمت به مردم به کار گیرید و سرعت انجام کار را در تمام امور در اولویت قرار دهید تا مردم ثمره فعالیت‌ها را بچشند، با همکاری و همدلی یکدیگر از گذرگاه‌های سخت عبور خواهیم کرد و آینده روشنی در انتظار است.

کد خبر 697966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.