اصلاح قیمت حمل‌ونقل عمومی درون‌استانی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از اصلاح قیمت حمل‌ونقل عمومی درون‌استانی خبر داد.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اصلاح قیمت بلیت اتوبوس اظهار کرد: این اصلاح نرخ با توجه به پایین بودن نرخ و تناسب نداشتن هزینه درآمد بخش حمل‌ونقل عمومی و بر اساس تفویض ستاد تنظیم بازار استان برای بخشی از مسیرها بر اساس شرایط و آنالیزهای اقتصادی انجام شده است و برای همه مسیرها اعمال نشده است.

وی افزود: این اصلاح نرخ عدد برای ناوگان اتوبوسی حداکثر ۲۰ درصد و برای ناوگان مینی‌بوسی زیر ۱۵ درصد است و به نوعی همسان سازی نرخ‌های حمل‌ونقل درون‌استان انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان این تغییر قیمت را بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش شدید هزینه‌ها، معضلات مختلف فعالان این بخش و تفاوت کرایه‌هایی که از قبل بین بعضی از مسیرهای استان وجود داشت، موجب شد در زمینه اصلاح نرخ‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون‌استانی مصوبه‌ای مطرح شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، هزینه جابه‌جایی با سواری کرایه بر اساس شاخص نفر-کیلومتر انجام شده و با توجه به این شاخص‌، قیمت‌گذاری مسیرها صورت گرفته است که برای همه سواری‌های درون‌استانی و مسیرهای داخل استان اعمال شد و کرایه بعضی مسیرها افزایش یافته و قیمت بلیت برخی مسیرها نیز ثابت مانده است.

کد خبر 697946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.