ساخت‌وساز در ۶۷ هزار متر مربع از بافت فرسوده شهر گلپایگان

شهردار گلپایگان از صدور ۱۵۰ پروانه ساخت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر کار ساخت‌وساز در ۶۷ هزار متر مربع از بافت فرسوده شهر گلپایگان آغاز شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای رونق ساخت‌وساز در کشور احیای بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: اگر توسعه ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهرها صورت گیرد، بسیاری از هزینه‌های دولت همچون انشعابات آب، برق و گاز به حداقل می‌رسد و تعهد دولت نیز نسبت به تأمین مسکن از طریق محلات بافت فرسوده محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ هکتار بافت فرسوده در شهر گلپایگان وجود دارد و با پیگیری دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرداری گلپایگان احتمال اضافه شدن ۱۰۰ هکتار دیگر نیز وجود دارد، افزود: شهروندان در ۹۰ درصد بافت‌های فرسوده شهر ساکن هستند و ارزش ساخت‌وساز دارد.

شهردار گلپایگان ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مساحت بافت فرسوده در مرکز شهر گلپایگان قرار دارد، انتظار ساخت‌وساز و توسعه مسکن را در این محلات داریم تا ضمن کاهش هزینه اجرای زیرساخت‌های شهری، شاهد کاهش هزینه اجاره بهای مسکن در شهر باشیم.

شکرزاده با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ۱۷ مشوق ویژه به کمیسیون ماده ۵ ستاد بازآفرینی کشور ارسال شده است، اضافه کرد: در پی این تصمیم تحرک ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر گلپایگان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده بسته‌های تشویقی از جمله تخفیف ۵۰ درصد عوارض ساخت‌وساز تعریف شده است، گفت: نظام مهندسی مکلف به تخفیف در ارائه خدمات معماری و ناظر است، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان حداقل هزینه را از مالکان دریافت می‌کنند.

شهردار گلپایگان افزود: مالکان بافت فرسوده با استفاده از بسته‌های تشویقی اقدام به ساخت‌وساز کنند تا شهرداری در این محلات خدمات بهتری در زمینه فضای سبز و عمرانی ارائه دهد.

شکرزاده از صدور ۱۵۰ پروانه ساخت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری طی مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: اکنون کار ساخت‌وساز در ۶۷ هزار متر مربع از بافت فرسوده شهر آغاز شده است.

کد خبر 697927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.