طرح فضایی برای حمله زمینی‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تورم مسکن منفی شد» به کاهش نرخ تورم مسکن در تهران از فروردین‌ماه امسال تا شهریورماه پرداخت و در ادامه نوشت: ‬ تورم مسکن که در فروردین ماه امسال در شهر تهران برابر ۱۰.۱ درصد بود در شهریورماه به منفی ۱.۷ درصد کاهش یافت. ‬ گزارش‌های میدانی از بازار مسکن در ماه‌های اخیر کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد، اکنون گزارش رسمی نیز این موضوع را تأیید می‌کند. اطلاعات مرکز آمار از بازار مسکن شهر تهران کاهش حدود ۱۱‏ درصدی تورم مسکن از ابتدای سال تا شهریور ماه را نشان می‌دهد. اهمیت کاهش تورم مسکن از آنجاست که بر اساس عرف این بازار، در بهار و تابستان هر سال معمولاً بیشترین افزایش قیمت مسکن ثبت می‌شود. منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است.

این روزنامه عکس یک امروز خود را به تصویری از شهدای غزه اختصاص داده و با انتخاب تیتر «سناریوی آمریکایی برای مرگ تدریجی غزه» نوشته است: رژیم جعلی صهیونیستی از روز اول، جنگ زمینی علیه غزه و از بین بردن حماس را وعده داد تا بتواند اندکی از ضربه سهمگین بیش از ۲۰۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰ اسیر در عملیات طوفان‌الاقصی بکاهد، اما سوالی که به میان می‌آید این است که چرا پس از دو هفته هنوز حمله زمینی نکرده است؟ در پاسخ به این سوال دلایل مختلفی می‌توان برشمرد؛ یک دلیل اصلی و یک دلیل فرعی. دلیل اصلی، پیام شفاف ایران مبنی‌بر این است که غزه به عنوان آخرین سنگر مقاومت فلسطینی خط قرمز ماست! برای باور این مسئله هم حمله به ناو آمریکا توسط یمنی‌ها، حمله به چاه نفت آن‌ها در سوریه، حمله به پایگاه‌هایشان در عراق و حملات حزب‌الله را می‌توان نام برد. پیام، واضح و جدی بود و نقش ایران‌محوری…

طرح فضایی برای حمله زمینی‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به تجمع مردم عراق، مصر و اردن در نزدیک مرزها برای کمک به فلسطین تیتر «امت بی‌تاب پشت مرزهای فلسطین» را برگزید و در ادامه نوشت: از سه روز قبل، جمعیت‌های مردمی از اردن و مصر و همچنین عراق، به سمت مرزهای فلسطین اشغالی حرکت کرده و پشت مرزها دست به تجمع زده‌اند، حرکتی ظاهراً نمادین که نشانه‌ای از تقویت ذهنیت ملل مسلمان و عرب درباره روند رو به زوال رژیم صهیونیستی است. همزمان تظاهرات در کشورهای مختلف در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد.

یک روز بعد از فراخوان رهبران مقاومت فلسطینی برای حرکت مردمی به سمت مرزهای فلسطین اشغالی، صدها عراقی پنج‌شنبه شب در حمایت از مردم غزه راهی مرزهای اردن شدند، حرکتی که روزهای بعد نیز در کشورهای هم مرز با فلسطین اشغالی تکرار شد. روز جمعه، صدها مصری به گذرگاه رفح حمله کردند و خواستار باز شدن آن شدند تا کمک‌های بشردوستانه به غزه سرازیر شود. همچنین دیروز، تظاهرات هزاران اردنی به سمت مرزهای فلسطین اشغالی در حمایت از غزه برگزار شد.

این روزنامه در سرمقاله خود به قلم غلامرضا صادقیان، سردبیر روزنامه، به نشست سران عرب در قاهره در مورد فلسطین پرداخت و نوشت: سخنان سران عرب در نشست قاهره تهوع‌آور و شرم‌سارانه بود. گویی که دخترکانی در کلاس کارآموزی دیپلماسی متنی را با دقت تنظیم کرده‌اند که از هرگونه شائبه غیردیپلماتیک بودن برحذر باشد و نمره قبولی در آزمون بگیرند! لحظه‌به‌لحظه خبرهای فوری شبکه الجزیره از این نشست را دنبال می‌کنم، هرلحظه ویران‌تر از قبل!

طرح فضایی برای حمله زمینی‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پرونده‌سازی نتانیاهو علیه ارتش اسرائیل برای فرار از مسئولیت شکست‌» به بررسی تلاش نتانیاهو برای توجیه شکست اسرائیل در عملیات طوفان‌الاقصی پرداخت و در ادامه نوشت: دو هفته پس از شکست بزرگ و تاریخی صهیونیست‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی (عملیات نیروهای حماس در جنوب مناطق اشغالی)، اکنون مقامات ارشد تل‌آویو هرکدام به‌دنبال لاپوشانی شکست خود هستند. در همین ارتباط رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم با هدایت کمپینی در حال جمع‌آوری مدارک علیه ارتش است تا توضیح دهد که او مسئول اتفاقات روز هفتم اکتبر (شکست اسرائیل در عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین) نیست. تردیدی نیست که برای صهیونیست‌ها عملیات طوفان الاقصی یک فاجعه بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود. فاجعه‌ای که تاکنون بیش از ۱۴۰۰ کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته و سرنوشت ۲۰۰ نفر چه اسیر و یا چه مفقودالاثر هنوز نامشخص است.

این روزنامه اخبار ویژه امروز خود را به تحلیلی از یادداشت نیویورک تایمز به نوشته توماس فریدمن در مورد تبعات حمله زمینی اسرائیل به غزه اختصاص داده است و از آن به عنوان شکست راهبردی آمریکا و اسرائیل یاد کرده است.

طرح فضایی برای حمله زمینی‌

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «طرح فضایی برای حمله زمینی‌» به بررسی ایده ارتش صهیونیست‌ها برای حمله به غزه پرداخت و در ادامه نوشت: در نخستین روزهای وقوع جنگ، تهدیدات انتقام‌جویانه صهیونیست‌ها بسیار کور به‌نظر می‌رسیدند و بیشتر از لزوم ورود زمینی، به‌لحاظ خبری چیز دیگری به‌دست نمی‌آمد. این روند به‌مرور و پس از آنکه صهیونیست‌های غافلگیر شده خود را بازیافتند، واضح‌تر شد. الی کوهن، وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی چهارشنبه، بیست‌وششم مهرماه (هجدهم اکتبر) در هفته دوم جنگ اعلام کرد پس از جنگ، حماس وجود نخواهد داشت و از اراضی غزه نیز کاسته خواهد شد. این اظهارات نشان می‌داد صهیونیست‌ها اشغال فوری و کامل غزه را در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نمی‌دانند و البته نمی‌توانند به‌شکل نظامی بر حماس غلبه کنند. روز جمعه صهیونیست‌ها از طرحی سه‌مرحله‌ای خبر دادند که کمی متفاوت‌تر از قبل است.

طرح فضایی برای حمله زمینی‌

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی جزئیات ۶ داده کلیدی نهفته در گزارش مرکز آمار درباره قیمت مسکن پرداخت و با تیتر «نیمه‌نامرئی قیمت مسکن‌» نوشت: روز گذشته مرکز آمار ایران به «حبس ۷ ماهه اطلاعات مربوط به قیمت مسکن»، پایان داد و با انتشار گزارش مربوط به سطح میانگین قیمت آپارتمان در شهریور امسال، چراغ یکی از مهم‌ترین بازارهای اقتصاد ایران را برای خانوارها و سایر بازیگران این بخش، روشن کرد. هرچند آمارهای ماهانه بانک مرکزی، همچنان در حبس ۸ ماهه به سر می‌برد، اما داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در اسفند پارسال با رشد ماهانه بی‌سابقه نزدیک به ۱۴ درصدی مواجه می‌شود و از حدود ۵۹ میلیون به ۶۷ میلیون تومان می‌رسد. روند صعود تند قیمت تا پایان خرداد امسال تا سطح ۸۱ میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند؛ اما سه ماه کاهش پی‌درپی طی تابستان، سطح قیمت را به ۷۷ میلیون تومان برمی‌گرداند. میانگین وزنی قیمت البته، بیش از این است.

طرح فضایی برای حمله زمینی‌

کد خبر 697892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.