دستگیری یک گروه غیربومی متخلف شکار غیرمجاز در نایین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: یک گروه از متخلفان غیر بومی که با هدف شکار غیر مجاز به پناهگاه حیات وحش عباس آباد وارد شده بودند توسط محیط بانان شهرستان نایین با همکاری نیروی انتظامی چوپانان و انارک دستگیر شدند.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نائین با همکاری مؤثر نیروهای انتظامی مستقر در روستای چوپانان و شهر انارک، موفق شدند که یک گروه از متخلفین غیر بومی که با قصد شکار غیر مجاز به پناهگاه حیات وحش عباس آباد وارد شده بودند را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: محیط‌بانان این شهرستان طی گشت و کنترل در قسمت‌های متخلف مناطق تحت مدیریت به منظور جلوگیری از تخلفات شکار و صید، موفق به اجرای این عملیات شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین در ادامه با اشاره به تجهیزات کشف و ضبط شده، گفت: از متخلفین یک قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دار، دو عدد دوربین دو چشمی و یک عدد چاقو کشف و ضبط و پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضائی ارسال شد.

وی در ادامه به معرفی پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین پرداخت و عنوان کرد: این پناهگاه با وسعت بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهر نائین واقع است و به لحاظ جغرافیایی بخشی از این پناهگاه در شهرستان نائین و بخش دیگری از آن در شهرستان خوروبیابانک قرار دارد و مدیریت این منطقه بر عهده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین است.

رضایی ادامه داد: این منطقه مشتمل بر دشت‌ها و سلسله کوه‌های به هم پیوسته که زیستگاه بکر و دست نخورده‌ای را در قلب کویر برای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری فراهم آورده است.

وی افزود: این منطقه تیپ‌های زیستگاهی مختلفی همچون ارتفاعات و کوه‌ها، نواحی کوهستانی کاملاً صخره‌ای، دشت‌های مسطح و مراتع، غارها و اراضی شنی را در برگرفته است‌.

رضایی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ است، گفت: علاوه بر یوزپلنگ آسیایی جمعیت‌های قابل توجهی از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض کشور از جمله پلنگ ایرانی، گربه شنی، شاه‌روباه، هوبره، جبیر، زاغ بور در آن زیست می‌کنند.

وی اضافه کرد: عباس آباد در سال ۱۳۸۹ به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت که این پناهگاه شامل منطقه کوهستانی-دشتی و تنوع زیستگاهی بسیار مناسب و بکر در قلب کویر است.

کد خبر 697852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.