تابلو بورس امروز ۲۹ مهرماه / روز خنثی در بازار سرمایه

بازار امروز یک روند خنثی داشت و پیش بینی می‌شود روند بازار در طی روزهای آینده نیز به همین شکل باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار بورس امروز شاهد یک روند خنثی و بی رمق بودیم، بازار بورس امروز با رشد یک هزار و ۴۲۹ واحدی به محدوده دو میلیون ۲۴ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با رشد سه هزار و ۲۶۸ واحدی به محدوده ۶۸۶ هزار و ۲۴۵ واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس برابر با چهار هزار ۱۰۰ میلیارد بود و حجم معاملات نیز برابر با پنج میلیارد ۲۸۱ واحد، بنابراین بر اساس همانطور که در گزارش پیش بینی گفته شد بازار امروز یک روند خنثی داشت، نااطمینانی به شرایط آینده و اقتصاد، بالا بودن نرخ بهره بین بانکی و کاهش نرخ دلار به زیر ۵۱ هزار تومان همگی از عواملی است که منابع بیشتر به سمت صندوق‌های درآمد ثابت حرکت می‌کند، پیش بینی می‌شود روند بازار در طی روزهای آینده نیز به همین شکل باشد.

در بازار امروز نماد «اهرم»، ۱.۱، «پالایش» ۳.۳، «دارا یکم» ۲.۷ و «اگاس» رشد یک درصدی را در صندوق‌های قابل معامله به ثبت رساندند؛ در گروه سرمایه گذاری‌ها «وتوصا»؛ «وساپا» و «خگستر» روند مثبتی داشتند که وتوصا رشد هفت درصدی را به ثبت رساند، در سیمانی‌ها شاهد افت شش درصدی سصفها بودیم؛ در گروه ساختمانی‌ها مدتی است شاهد ورود پول هوشمند هستیم و در نمادهای «ثامان»، «ثفارس» شاهد افزایش تقاضا بودیم؛ خودرویی‌ها متعادل و نفتی‌ها نیز به سمت منفی متمایل بودند؛ شاخص سازهای بازار تحرکات زیادی نداشتند.

در بازار فرابورس هم خبری نبود و شاخص فرابورس با رشد ۶۵ واحدی به سطح ۲۵ هزار ۹۲ واحد رسید، ارزش معاملات این بازار برابر با ۹ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات نیز برابر با سه میلیارد ۵۵۲ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس نمادهای «فولاد»، «نوری»، «فملی»؛ «شبهرن»، بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «کگل» بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز نمادهای «اریا» و «وسپهر» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای، «شاوان»، «وهور»، «حسینا»، «کوثر» و «خاور» بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتند.

فولادسازان ملزم به عرضه تمام محصولات در بورس کالا هستند

علی اصغر حاجی حیدری، معاون فلزی دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: طبق مصوبه‌ای که وزارت صمت تعیین کرده است، شرکت‌های فولادی باید تمام محصولات خود را در بورس کالا به فروش برسانند. بر همین اساس، در صورتی که فولادسازان محصولات خود را در بورس کالا عرضه نکنند و یا خارج از بورس، کالا را معامله کنند، نظارت آن برعهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

جزئیات عدم نمایش اطلاعات معاملات در سایت TSETMC

علی حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مشکل فنی در خود سایت TSETMC به وجود آمد، که از همان ساعت ابتدایی همکارانم در حال رفع آن بودند، فرآیندهای سفارش‌گیری و تمامی روند معاملات در حال انجام است.

مشکل به وجود آمده در ساعت ۴۴: ۸ در سایت TSETMC به تمامی ذینفعان بازار اطلاع رسانی شد و با تلاش همکاران در ساعت ۹:۱۸ مشکل برطرف شد.

نخستین بازبینی کلی در دستورالعمل‌های پذیرش بورس و فرابورس

زینب فلاح، رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بنا به اعلام رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه، پیرو برگزاری جلسات متعدد کمیته تدوین مقررات، دستورالعمل‌های پذیرش بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، برای اولین بار از زمان تصویب آن در نیمه دوم دهه هشتاد، مورد بازبینی کلی قرار گرفته است.

تغییرات بازار

نقشه بازار

تابلو بورس امروز ۲۹ مهرماه / روز خنثی در بازار سرمایه

کد خبر 697809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.