عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ مهرماه

در این بسته خبری ظرفیت متروی تهران دوبرابر می‌شود تا تمرکز مدیریت شهری بر تغییر سیمای محله‌های محروم کرج و ایجاد رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

«قرق» گلستان ظرفیت ویژه‌ای برای رونق گردشگری و کشاورزی دارد

سیدعباس عنایت، شهردار قرق از توابع شهرستان گرگان گفت: قرق از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، گردشگری و کشاورزی برخوردار است که با ادامه حمایت دولت و مدیران استان می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت این شهر را فراهم کرد.

علت تأخیر در احداث محور شهیدان کریمی شهر زنجان تشریح شد

مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تشریح دلایل تأخیر در احداث محور شهیدان کریمی، گفت: با توجه به برخی مسائل، تغییراتی در این مسیر اعمال شد.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ مهرماه

فاضلاب، تهدیدی برای بافت تاریخی یزد است

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: فاضلاب ۴۰ درصد خانه‌های بافت تاریخی به قنات وصل است و این خطر جدی برای آینده بافت است.

تمرکز مدیریت شهری بر تغییر سیمای محله‌های محروم کرج است

مهرداد کیانی، شهردار کرج با اشاره به مشکل اراضی قولنامه‌ای و ساخت وسازهای غیرمقاوم طی سال‌های گذشته در محله‌های کم برخوردار این کلانشهر، اعلام کرد: تمرکز اجرایی و اعتباری مدیریت شهری بر تغییر سیمای این محله‌ها است.

تدوین لایحه اطلس سرمایه‌گذاری ابهر

علیرضا عباس‌نیا، شهردار ابهر گفت: اطلس جامع سرمایه‌گذاری که در واقع نقشه راه شهرداری در باب سرمایه‌گذاری را تعریف می‌کند تقدیم شورا شد.

طرح‌های مهم شورا تا پایان سال هم زمین خواهد ماند

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی، نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: مدیران در بیشتر شهرداری‌ها به شدت مایل هستند که همواره پروژه‌هایی را در دستور کار خود داشته باشند که فارغ از اولویت داشتن و زیربنایی بودن، بیشتر دستمایه جلب رضایت عوام و برخی از خواص باشد.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ مهرماه

ظرفیت متروی تهران دوبرابر می‌شود

علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت با حضور در چین نه تنها قرارداد هفت سال بر زمین مانده ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تهران را به جریان انداخت، بلکه با افزایش ۲۵ درصدی تعداد واگن‌های مورد این قرار داد و کاهش زمان تحویل آنها تحولی عظیم را در تاریخ مترو تهران رقم زد.

ایجاد رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد

جمال حسن بارانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های ایجاد مرکز رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد این است که بتوانیم اتفاقات و فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی را رصد پذیر و زمینه تصمیم گیری جدی‌تری را رقم بزنیم.

کد خبر 697767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.