تولیدکنندگان ماهیان زینتی فارس ساماندهی می‌شوند

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از طرح ساماندهی تولیدکنندگان ماهیان زینتی در این استان خبر داد و گفت: این طرح با ایجاد یک تشکل در قالب تعاونی تولیدکنندگان ماهیان زینتی این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ با بیان اینکه استان فارس حائز رتبه یک تولید ماهیان زینتی در جنوب کشور است، اظهار کرد: در راستای توسعه این حوزه و ایجاد انسجام در بین ۳۳ واحد تولیدکننده ماهیان زینتی این استان، تشکیل تعاونی با همکاری سازمان تعاونی روستایی استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار در سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان فارس تکثیر و پرورش یافته است، افزود: تشکیل تعاونی می‌تواند در بهبود روند توزیع نهاده‌ها، ارائه آموزش‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و بسیاری دیگر از این قبیل اقدامات نتیجه‌بخش باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان ماهیان سردآبی و گرمابی نیز در استان فارس از سال‌های قبل مشغول ارائه خدمت بوده است و مشارکت تمام تولیدکنندگان حقیقی و حقوقی در قالب تشکیل تعاونی می‌تواند در رشد و توسعه این حوزه اثرگذار باشد.

فلاحی با بیان اینکه تاکنون جلسات هماهنگی و ارائه آموزش‌های لازم به ذی‌نفعان برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد: با آماده شدن هرچه سریع‌تر متن پیش‌نویس اساسنامه تعاونی از سوی چند نفر از مدیران واحدهای تولیدی به عنوان هیئت مؤسس، روند تأسیس تعاونی شتاب بیشتری پیدا کند.

وی گفت: شرکت‌های تعاونی با استفاده از خرد جمعی و تکیه به آرای مساوی در مجامع عمومی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و انتظار می‌رود تمام تولیدکنندگان ماهیان زینتی این استان در تشکیل تعاونی مشارکت و همراهی کنند.

کد خبر 697751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.