استانداردسازی کالاها و خدمات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

استاندار خراسان شمالی گفت: اعمال استاندارد برای تمام کالاها و خدمات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا نیاز به اهرم‌های قانونی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در همایش روز ملی استاندارد اظهار کرد: برند استاندارد نباید به‌راحتی روی یک محصول قرار گیرد، بلکه باید در جایگاه واقعی خود اعمال شود.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد جزو جدایی‌ناپذیر امور است، افزود: استانداردسازی برای تمام محصولات و خدمات مهم است و باید اجرا شود.

استاندار خراسان شمالی مجریان استانداردسازی را از عوامل مؤثر در فرهنگ‌سازی استاندارد دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت محیط کاری، استانداردسازی نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین در کنار مباحث مهم بازرگانی، تجارت، ساختمان، آسانسور و مواد غذایی هزینه استانداردسازی برای کیفی‌سازی محصولات حائز اهمیت است.

وی ترویج فرهنگ‌سازی در حوزه استاندارد را یک مقوله مهم دانست و اضافه کرد: اهمیت دادن به حوزه استاندارد به عنوان یک برند باید میان مردم و سازندگان مورد توجه قرار گیرد تا دیگر نیازی به اهرم‌های قانونی نباشد.

خراسان شمالی در حوزه راه با مشکلات متعددی روبه‌رو است

رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه تاکید کرد: نظارت‌ها در حوزه راهسازی باید افزایش پیدا کند، زیرا در حوزه راه‌ها استان با مشکلات متعددی روبه‌رو است.

وی افزود: رانش زمین در محدوده روستای خندقلوی بجنورد یک مشکل اساسی است.

براتی‌زاده با اشاره به آب‌گرفتگی منازل محدوده جوادیه بجنورد در سیل اخیر گفت: با هر باران این اتفاق رقم می‌خورد، بنابراین باید در حوزه شهری و شهرسازی برنامه‌ریزی جامعی انجام شود.

وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات سیلاب به شهروندان و بعضی دیگر به مسئولان بازمی‌گردد که در هر دو مورد باید نظارت افزایش پیدا کند.

کد خبر 697727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.