راهیان نور، فرصتی برای تقویت فرهنگ نسل جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: اردوی راهیان‌ نور، فرصتی بی‌بدیل برای تقویت فرهنگ دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی، پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اظهار کرد: اردوی راهیان نور، فرصتی مغتنم، بی‌بدیل و استثنایی است تا تأثیر مثبتی روی فرهنگ دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه برجای بگذارد.

او افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، دهه اول انقلاب (دهه ۶۰) مملو از جلوه‌های مشعشعی همچون مردانگی و ایستادگی، ازخودگذشتگی است که نماد بارز آن، جلوه‌هایی است که در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های آن دوران به نسل‌های آینده است، گفت: آن‌ها در این اردوها در جایی قدم می‌گذارند که رزمندگان اسلام در آنجا به مقابله با دشمن پرداختند و امسال اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان پایه دهم اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز از استان اصفهان در سال گذشته به اردوی راهیان نور گفت: در سال جاری پیش‌بینی بر حضور نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور است و به دنبال اعزام حداقل ۲۴ هزار دانش‌آموز به تعداد شهدای استان اصفهان به تعداد مساوی از بین دختران و مساوی هستیم.

وی افزود: رساندن به مراحلی از حیات طیبه از اهداف اصلی سند بنیادین است و اردوی راهیان نور به خوبی می‌توانند به هر شش ساحت از حیات طیبه ورود پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور دستاوردهای مختلفی برای آنها برجای خواهد گذاشت که تمرین برای مسئولیت‌پذیری بیشتر یکی از این دستاوردها است و از آن‌جا که آنها در جریان این اردو با حماسه‌آفرینی رزمندگان به خصوص رزمندگان دانش‌آموزان آشنا می‌شوند، نوعی خودباوری هم در آن‌ها شکل می‌گیرد، چرا که دوران دفاع مقدس زمینه‌ساز پیشرفت در بخش‌های مختلفی از جمله پزشکی و موشکی شده است.

وی با تاکید بر نقش الگویی دوران دفاع مقدس اضافه کرد: دانش‌آموزان با حضور در این اردوها درس‌های فراوانی می‌گیرند که یکی از آنها قدرشناسی است، قدرشناسی از خانواده، بزرگترها و رزمندگانی که از جان شیرین خود گذشتند تا امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورند، همچنین آنها در این اردوها مشارکت، همدلی را تجربه می‌کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بعد از شرکت در اردوی راهیان نور، خود می‌توانند به عنوان سفیرانی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شوند و حضور در این اردوها تأثیرات ماندگاری بر آن‌ها برجای خواهد گذاشت.

کد خبر 697715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.