جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیازمند سایت تخصصی چندزبانه است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیازمند یک سایت تخصصی چندزبانه است تا بتوانیم با سازمان‌های مختلف هنری در سراسر دنیا ارتباط بگیریم و این جشنواره و توانمندی‌های استان کردستان را به آن‌ها معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاظم نظری امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: هر آنچه تئاتر کشور دارد مرهون زحمات هنرمندانی همچون قطب‌الدین صادقی و بهروز غریب‌پور است که از فرزندان استان کردستان نیز هستند.

وی افزود: همچنان که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۶ دوره خود را گذرانده است، به بلوغ رسیده و به یکی از جشنواره‌های شاخص کشور تبدیل شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و دلسوزی مسئولان جشنواره مریوان بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا جشنواره‌های متعددی را در حوزه سینما و تئاتر داریم که اگر موفق هستند به دلیل تلاش مسئولان آن است. امروز نیز اگر جشنواره مریوان در سطح کشور موفق است به پاس زحمات مدیران این نظام است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی خوبی در کنار این جشنواره برگزار شد که درخواست می‌کنیم این کارگاه‌ها روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد، چراکه به آموزش نیازمند هستیم.

نظری تاکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیازمند یک سایت تخصصی چندزبانه است تا بتوانیم با سازمان‌های مختلف هنری در سراسر دنیا ارتباط بگیریم و این جشنواره و توانمندی‌های استان کردستان را به آن‌ها معرفی کنیم و سال‌های آینده گروه‌های خارجی بیشتری را در کنار هنرمندان ایرانی داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره همچنان ادامه پیدا کند و دبیرخانه آن برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای گروه‌های نمایشی جشنواره در سطح کشور داشته باشد تا مردم سراسر ایران نیز این اجراها را ببینند.

به گزارش ایمنا، در ادامه اختتامیه از قطب‌الدین صادقی، مجید امرایی و کژال راست‌بین، سه نفر از اساتید حوزه تئاتر خیابانی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 697709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.