شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آیین استقبال از نودانشجویان

با توجه به اینکه موضوع ارتباط خانواده و مراکز علمی بسیار برای دانشگاه اصفهان حائز اهمیت بود، در آیین استقبال از نودانشجویان در گذر فرهنگی، میزهای خدمت فرهنگی و همیار خانواده در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۲۵۰۰ نفر دانشجو به صورت غیرحضوری (الکترونیکی) در مقطع کارشناسی ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان حدود هزار نفر را مردان و ۱۵۰۰ نفر را زنان به خود اختصاص داده‌اند تا در ۱۵ دانشکده و دو پردیس دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

طبق جدول برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه اصفهان شنبه، بیست‌ودوم مهرماه به مدت چهار روز آئین استقبال، پذیرش ثبت‌نهایی و تکمیل مدارک در حوزه معاونت آموزش دانشگاه و هم‌زمان روزانه جلسات توجیهی برای خانواده‌های دانشجویان در تالار شهید آوینی برگزار شد. بیست‌وسوم مهرماه آئین آغاز سال تحصیلی در ورزشگاه بزرگ شهید نیلفروش‌زاده دانشگاه اصفهان برگزار شد که گزارش آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

ارتقای زمینه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه متناسب با نیازسنجی

مریم سعیدیان‌جزی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: بعد از اعلام نتایج دانشجویان کارشناسی توسط سازمان سنجش بر اساس سلسله جلساتی که داشتیم، گذر فرهنگی در جهت استقبال دانشجویان تعریف شد و با توجه به اینکه موضوع ارتباط خانواده و دانشگاه بسیار برای ما حائز اهمیت بود، این گذر فرهنگی شامل میزهای خدمت فرهنگی، همیار خانواده بود.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

وی با بیان جزئیات برنامه‌ریزی مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود می‌افزاید: در ادامه برنامه گردشگری فرهنگی را داشتیم که به نحو مشخص مسیرهای دانشگاه، ظرفیت‌ها و امکانات به دانشجویان و خانواده‌ها معرفی شد و پس آن خانواده‌ها و دانشجویان به حضور کارگاه‌های تبیینی و توجیهی که در راستای مهارت‌افزایی برنامه‌ریزی شده بود، راهنمایی شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با توجه به ثبت‌نام روزانه و حضوری دانشجویان می‌گوید: طی چهار روز با توجه به گروه‌بندی‌هایی که از قبل تعیین شده بود دانشگاه آماده استقبال از خانواده‌ها و دانشجویان بود، همچنین برنامه‌هایی برای خوابگاهیان و استقبال ویژه از دانشجویان میهمان در اصفهان را داشتیم.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

سعیدیان با اشاره به برگزاری مراسم آئین پیشواز برای دانشجویان جدیدالورود اضافه می‌کند: از مهم‌ترین برنامه‌ها «جشن آئین پیشواز» بود که در سالن شهید نیلفروش‌زاده برگزار شد. در ادامه جشن دانشجویان رتبه برتر کارشناسی معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد و از دانشجویان رتبه برتر در حال تحصیل سال آخر مقطع کارشناسی از سه گروه رشته‌ای علوم پایه، مهندسی و انسانی تقدیر شد که این برنامه با هدف آشنایی دانشجویان جدیدالورود با ظرفیت‌های علمی دانشگاه بود.

وی با اشاره به جزئیات جشن جدیدالورودها ادامه داد: در مسیر ورودی برنامه آئین پیشواز، غرفه‌های فرهنگی گروه‌های فرهنگی مستقر در دانشگاه را داشتیم که با هدف جذب نیروی فرهنگی و اطلاع‌رسانی گروه‌های فرهنگی، همچنین امکان ارتباط و همکاری متقابل گروه‌های فرهنگی با دانشجویان را مد نظر داشتند.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

سعیدیان تصریح می‌کند: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده هرکدام از دانشکده‌ها برنامه‌ریزی فرهنگی متناسب با این ایام و به همان ترتیب برنامه‌ریزی سالانه را داشتیم و در طی این مدت علاوه بر برنامه‌های اکران فیلم، تریبون آزاد و موکب‌ها و غرفه‌های پذیرایی و بسته‌های فرهنگی را داشتیم.

وی با توجه به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در کنار مراسم استقبال می‌گوید: نمایشگاه‌های پرشوری همچون نمایشگاه کتاب‌، نمایشگاه پوشاک دانشگاهیان و نمایشگاهی مرتبط با ایام دفاع مقدس برگزار کردیم که علاوه بر بحث‌های نمایشگاهی برنامه‌ریزی‌هایی در راستای برگزاری نشست‌هایی در حوزه‌های شناختی، معرفتی داشتیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف آمادگی لازم دانشجویان در جهت برگزاری کلاس‌ها و تقویت رشد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شده است، خاطرنشان می‌کند: با توجه به برنامه‌ریزی‌های منسجم و هماهنگی برنامه‌ها رضایت دانشجویان نوورود و خانواده‌هایشان فراهم شد.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

وی با ارائه چشم‌اندازی از برنامه‌های فرهنگی در سال جاری تصریح می‌کند: در سال پیش‌رو نیز بحث جشنواره‌های دانشجویان، سبک زندگی، استارتاپ‌های فرهنگی طرح استاد هدایت محور را داریم که از برنامه‌های تحولی است. مهم‌ترین موضوع ارتقای زمینه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه متناسب با نیازسنجی و استعدادیابی‌های انجام شده با استفاده از ظرفیت دانشجویان در سطح تشکلات و انجمن‌ها است.

«آئین استقبال» دانشگاه اصفهان برنامه‌ریزی منسجمی داشت

فاطمه، دانشجوی جدیدالورود رشته علوم تربیتی و معارف به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: پس از شنیدن خبر قبولی در دانشگاه اصفهان خود و خانواده‌ام بسیار خوشحال شدیم و از روند ثبت‌نام حضوری بسیار راضی بودم، اما قسمت‌هایی از ثبت نام که باید غیرحضوری انجام می‌شد دچار مشکل شدم و خیلی بهتر بود اگر یک اپراتور پاسخگو برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ام ارتباط خوبی با دانشگاه برقرار کردند و روند استقبال رضایت‌بخش بود، می‌افزاید: در بدو ورود به دانشگاه مشخص بود برنامه‌ها از قبل تعیین شده و هماهنگی مؤثری برقرار بود. خوشحالم که توانستیم به‌طور کامل از برنامه‌ها استفاده ببریم.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

فاطمه با اشاره به برنامه‌های استقبال دانشگاه از دانشجویان جدیدالورود اضافه می‌کند: پس از ثبت نام گردش در مسیرهای دانشگاه برای من بسیار جالب بود و پس از آن با خانواده خود به جلسات کارگاهی رفتیم و سپس به صرف ناهار در رستوران یاس پذیرایی شدیم. مطمئناً این روز دفترچه خاطرات من نقش پررنگی خواهد داشت.

آئین پیشواز از نودانشجویان بسیار باشکوه بود

سمانه دانشجوی، مدیریت آموزشی ترم پنج دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در جشن آئین پیشواز که برای دانشجویان جدیدالورود برنامه‌ریزی شده بود شرکت کردم و بسیار با شکوه و شاد برگزار شد، همچنین ورودی دانشگاه اصفهان که برای آغاز ترم تحصیلی جدید و استقبال از دانشجویان جدید کارشناسی آماده شده بود بسیار حس خوبی همگام ورود به دانشجویان می‌داد.

شکوفایی فرهنگ دانشجویی در آئین استقبال از نودانشجویان

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشگاه کمی دانشجویان ترم‌های بالاتر را دچار مشکل کرده است، می‌افزاید: به دلیل افزایش دانشجویان خوابگاهی در یک هفته آغاز ترم متأسفانه برای دانشجویان قدیمی‌تر خوابگاهی در نظر گرفته نشده بود.

کد خبر 697688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.