همدان رتبه برتر جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: رتبه اول و پنجم جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور به استان همدان رسید.

به گزارش ایمنا، عاطفه زارعی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در جمع اصحاب رسانه همدان اظهار کرد: ۱۰ برگزیده جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اختتامیه همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» مورد تقدیر قرار گرفتند که رتبه اول و پنجم به همدان رسید.

وی افزود: مقام اول این جایزه ملی، به علی علی‌کرمی، مسئول کتابخانه عمومی قدس روستای ویان رسید که در رونق کسب‌وکار و ارتقای سطح کارگاه‌های خیاطی روستا تأثیرگذار بوده و توانسته است در ماندگاری اهالی در محل روستای خود موفق عمل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: مقام پنجم این جایزه نیز به محمد عبدلی، مسئول کتابخانه حکمت روستای حسین‌آباد عاشوری به دلیل نقش‌آفرینی در ایجاد شغل برای روستاییان در حوزه خیاطی و قالی‌بافی رسید که توانسته است در توانمندسازی بانوان روستا مؤثر واقع شود.

زارعی ادامه داد: در کنار این همایش نمایشگاه محصولاتی که توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی پس از آموزش در کتابخانه به تولید رسیده بود؛ برپا شد که همدان توانست یکی از بهترین غرفه‌های این نمایشگاه را برپا کند و مورد توجه استقبال‌کنندگان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی آن‌ها را از محلی که تنها به امانت و مطالعه کتاب محدود شود، خارج ک و مسئولیت‌های جدیدی برای کتابخانه‌ها تعریف کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه رئیس‌جمهور با ارسال پیامی از اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قدردانی کرد، گفت: آیت‌الله رئیسی پیشگامی کتابخانه‌ها در این زمینه را شایسته قدردانی دانست که می‌تواند نقش مهمی را در انتقال تجارب شغلی و حرفه‌ای برای جامعه و دوستداران پدیده کارآفرینی ملی و بین‌المللی ایفا کند و بسترساز اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در کشور باشد.

زارعی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این همایش بسته ویژه کسب‌وکارهای کوچک و در بر گیرنده کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی لازم به کتابخانه‌های عمومی که در این حوزه فعالیت داشتند، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بیش از ۴۰ ناشر کشور خریداری شده است.

وی تأکید کرد: «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای بیست‌وپنجم و بیست‌وششم مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: این همایش داری سه بخش جانبی «جایزه ملی خدمات کتابخانه‌ای»، «پیش‌نشست‌های علمی» و «رویدادهای کسب‌وکار کتابخانه‌ای» بود و قرار شد از استان‌هایی که کتابخانه‌های آن‌ها، با تمهید موقعیت‌های آموزشی، منشأ تولید و کسب‌وکار هستند، حمایت شود.

منبع: فارس

کد خبر 697652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.