مخالفت ریاض با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از منطقه غزه

ولیعهد عربستان سعودی گفت: ریاض خواستار رفع محاصره غزه و ورود کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به این منطقه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس) محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا امروز (شنبه) در تماسی تلفنی، آخرین تحولات جنگ در غزه و شرایط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

ولیعهد عربستان در این تماس بر ضرورت تلاش‌های گسترده برای کاهش تنش و ممانعت از سرایت آن به دیگر مناطق تأکید کرد و گفت: ضروری است تا محاصره غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برداشته شود.

بن سلمان گفت: دولت ریاض با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از منطقه غزه مخالف است.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی از دولت مصر خواسته‌اند تا اهالی غزه را به صحرای سینا راه دهند؛ درخواستی که با واکنش شدید و بی‌سابقه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر همراه شده و مخالفت دوباره بن سلمان را به همراه داشته است.

السیسی به شکل شفاف گفته است که هرگونه تلاشی برای کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا اعلان جنگ علیه مصر قلمداد می‌شود.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز گفته است که کوچاندن اهالی کرانه باختری به این کشور یعنی اعلان جنگ علیه اردن؛ مواضعی که با تقدیر حماس مواجه شده است.

بنابر این گزارش، با گذشت ۱۵ روز از جنگ در غزه که با عملیات بی‌نظیر طوفان‌الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطینی آغاز شد، تاکنون حداقل هزار و ۴۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند؛ در جبهه مقابل نیز اشغالگران با بمباران غزه به کشتار وحشیانه چهار هزار نفر از مردم فلسطین پرداخته‌اند که حدود ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان هستند.

کد خبر 697650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.