تشدید باورنکردنی بحران انرژی در بریتانیا

پیش‌بینی شده است که به دنبال روند افزایش هزینه انرژی در بریتانیا، بسیاری از شهروندان این قلمرو تا پایان سال وضعیت فقر شدید را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش روزانه هزینه مصرف انرژی، نگرانی‌های میان شهروندان بریتانیایی شدت گرفته و به ایجاد بحران شدید مالی برای آن‌ها منجر شده است. بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال جاری هزینه انرژی نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۶۹ درصدی را تجربه کند که این امر می‌تواند به مشکلات مالی خانواده‌های کم‌درآمد بیفزاید. از سوی دیگر، در حال حاضر حدود شش میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده در این قلمرو از نظر دسترسی به انرژی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند که این نرخ طی همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ حدود چهار میلیون و ۵۰۰ خانواده بود.

تشدید باورنکردنی بحران انرژی در بریتانیا

احتمال بالا رفتن نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بحران انرژی

اعضای شورای مجلس بریتانیا اعمال استراتژی‌های کارآمد از سوی دولت را برای حل بحران انرژی این قلمرو را ضروری دانسته و ادعا کرده‌اند مردم آسیب‌پذیر در زمستان امسال بیش از هر زمان دیگری به حمایت برای نجات جان خود نیاز دارند. اگرچه در سال گذشته هزینه انرژی برای بسیاری از این خانواده‌ها رایگان شد، با این حال نقص‌های بسیاری در بخش انرژی بریتانیا وجود داشته که تاکنون نیز مورد بررسی قرار نگرفته و همین امر، نبود دسترسی مردم به انرژی را تشدید کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در زمستان سال گذشته تعداد چهار هزار و ۷۰۶ شهروند جان خود را بر اثر بحران انرژی و سرما از دست دادند، چراکه حمایت دولت مبنی بر تأمین رایگان انرژی شامل حال تمام افراد آسیب‌پذیر نشد.

علت تشدید بحران انرژی در بریتانیا

محققان پس از انجام بررسی‌های مختلف، سه ضعف اصلی را در سیستم انرژی بریتانیا یافتند؛ اول این‌که بیش از دو میلیون نفر از مردم این قلمرو از داشتن کنتورهای هوشمند انرژی محروم هستند و همین امر مانع ذخیره انرژی توسط افراد فقیر شد. حدود یک‌چهارم هزینه‌هایی که توسط مصرف‌کنندگان کنتورهای نوع پیش‌پرداختی در سال گذشته پرداخت می‌شد، بدون مطالبه بودند. نتیجه تحقیقات نشان داده است که خدمات‌رسانی به شهروندان در بخش انرژی بسیار نامساعد بود که به دنبال آن، مردم از نوع خدمات دریافتی از سوی دولت برای خود ناآگاه بودند.

تشدید باورنکردنی بحران انرژی در بریتانیا

نکته دوم این است که نبود اقدامات کافی برای تشویق مردم به عایق‌بندی منازل خود، شدت بحران انرژی را افزایش داده است. گزارش‌ها نشان از آن دارد که نرخ عایق‌بندی سازه‌ها در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با زمستان سال ۲۰۲۱ به میزان ۴۵ درصد کاهش یافت و همین امر به بحران انرژی بریتانیا دامن زد.

در نهایت برخورداری از حمایت‌های دولتی برای انرژی مرتبط با دریافت مزایای امنیت اجتماعی است که به دنبال آن، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده از دریافت این حمایت‌ها محروم بوده‌اند.

کد خبر 697610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.