اجرای طرح تغییر الگوی کاشت فضای سبز قزوین متناسب با اقلیم

شهردار قزوین از تداوم روند تغییر الگوی کاشت فضای سبز با تکیه بر گونه‌های گیاهی مناسب با اقلیم شهر در طرح توسعه فضای سبز حاشیه بلوار شهید چگینی خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه پیاده‌راه بلوار ایران واقع در ناحیه مهدیه منطقه سه شهرداری قزوین، شامل تسطیح، مناسب‌سازی و اجرای کف‌پوش توسط عوامل اجرایی ناحیه مهدیه در دست تکمیل است.

وی افزود: طرح توسعه فضای سبز در بلوار ایران با هدف افزایش سرانه فضای سبز و رویکرد فضای سبز کم‌آب و سازگار با اقلیم شهر قزوین در حال انجام است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی، علائم و تابلوهای ترافیکی در مسیر استادیوم ورزشی سردار آزادگان نصب شد.

صباغی خاطرنشان کرد: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با هدف آرام‌سازی جریان ترافیک و ایمن‌سازی نسبت به نصب سرعت‌کاه آسفالتی استاندارد، تابلوها و علائم ترافیکی در مسیر ارنجک اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری و هدایت آب‌های سطحی در معابر اصلی شهر، عملیات خاکبرداری، بتن‌ریزی و جدول‌گذاری ایستاده (تک جدول) به میزان ۱۶۰ متر مربع، حدفاصل میدان شهید حسن‌پور تا خیابان مجاهد توسط معاونت عمرانی منطقه چهار شهرداری آغاز شد.

شهردار قزوین از تداوم روند تغییر الگوی کاشت فضای سبز با تکیه بر گونه‌های گیاهی مناسب با اقلیم آب و هوایی در طرح توسعه فضای سبز حاشیه بلوار شهید چگینی خبر داد و تصریح کرد: در طرح کاشت و توسعه فضای سبز این بلوار از گونه‌های درختی از جمله زیتون تلخ، سدروس، کاج سیاه، توت کاکوزا و گونه‌های درختچه‌ای طاووسی، ختمی، یاس زرد و یاس هلندی استفاده شده است.

صباغی ادامه داد: در اجرای این طرح با انتخاب گیاهان مناسب و توجه به طراحی کاشت تلاش شده است تا حداکثر زیبایی منظر شهر فراهم شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اثرات فضای سبز در شهرها کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، تلطیف هوا و ایجاد چشم‌اندازی زیبا در محیط شهری است.

شهردار قزوین از اصلاح و ایجاد سیستم روشنایی در آرامستان‌های داخل شهر قزوین خبر داد و گفت: با توجه به کوتاه‌تر شدن طول روزها در شش‌ماهه دوم سال، روشنایی آرامستان‌ها در راستای افزایش امنیت اجتماعی و رضایتمندی زائران اهل قبور از اهمیت بالایی برخوردار است.

صباغی اظهار کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته از آرامستان‌های شهر قزوین، اصلاح سیستم روشنایی و احداث سه برج نوری در قطعات جدید بهشت صدر انجام شد.

کد خبر 697609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.