پیشگیری از سیلاب در بجنورد نیازمند اقدامات زیرساختی است

شهردار بجنورد با اشاره به موقعیت مکانی و نحوه طراحی شهر بجنورد، گفت: پیشگیری از وقوع سیلاب در بارش‌های آتی در بجنورد نیازمند اقدامات زیرساختی است.

سید محمد علی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر منطقه جوادیه بجنورد طی هفته گذشته، اظهار کرد: وقوع سیلاب باعث ایجاد خسارت در محله جوادیه بجنورد شد لذا به این موضوع باید به صورت اساسی پرداخت.

وی با تاکید بر بررسی علل اصلی این اتفاق همیشگی، افزود: اگر به مباحث زیرساختی توجه نکنیم، اقدامات ما سطحی و موقتی خواهد بود.

شهردار بجنورد با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های شدیدتر در آینده، گفت: شکل کلی شهر یکی از عوامل وقوع سیل است اما مسیل‌ها و شیب‌گاه‌های شهر نیز طوری طراحی شده‌اند که موجب آب‌گرفتگی می‌شود.

وی آبخیزداری و انحراف و مدیریت سیلاب را دو راهکار پیشگیری از سیلاب‌های بعدی دانست و افزود: اگر بخواهیم صرفاً اقداماتی در محله مرکزی و شمالی شهر انجام دهیم ممکن است در آینده و بر اثر بارش‌های شدید شهر به زیر آب برود.

کشمیری تصریح کرد: پس از وقوع سیل ادوات و تجهیزات شهرداری در محل جوادیه مستقر شدند و اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن حوزه مسئولیتی شهرداری، هر کاری که در توان باشد انجام خواهیم داد تا مشکلات مردم در آینده تکرار نشود.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی خندق ادامه خواهد یافت تا مطمئن شویم در آینده آب از خندق سرازیر نشود اما همچنان نگران هستیم که با وقوع بارش‌های گسترده‌تر، مسیل‌های بجنورد پاسخگوی انتقال آب نباشند.

کد خبر 697601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.