جریمه ۱۷۵ میلیون تومانی فروشگاه‌ای زنجیره‌ای در زرین‌شهر

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: اداره تعزیرات حکومتی لنجان با استناد به قانون نظام صنفی و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تازه راه‌اندازی شده در شهر زرین شهر را دو روز بعد از افتتاح به علت گران‌فروشی یک میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین طرفی شامگاه جمعه_ بیست‌وهشتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و گذار از سبک تولیدگری خانوارها به سمت مصرف‌گرایی تهیه کالاهای مصرفی خانوارها از سبک و سیاق سنتی خارج شده و رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم خانواده‌ها کوچک‌ترین احتیاجات خود را از فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالا تأمین می‌کنند و متأسفانه تخفیف‌های پوشالی اینگونه فروشگاه‌ها در ارائه قیمت‌ها زیر نرخ ثبت شده روی کالاها رونق بازار عمده‌فروشان و خُرده‌فروشان محلی را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای زیر نظر اتحادیه کشوری مدیریت می‌شوند اما با توجه به اهمیت نظارت و کنترل بازار و همچنین اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و پیگیری مطالبات مردمی از دستگاه‌های نظارتی، اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به اجرای گشت‌های مشترک برای جلوگیری از تخلفات احتمالی دارند.

وی ادامه داد: در بازرسی سرزده و گشت مشترک بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان از یک فروشگاه زنجیره‌ای تازه راه‌اندازی شده در زرین‌شهر، تخلفات گران‌فروشی، تقلب، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و … کشف شد و با متخلفان برخورد قاطع صورت گرفت.

طرفی اضافه کرد: پس از بررسی دقیق فاکتورهای فروش و اسناد و مدارک ارائه شده، تخلف این فروشگاه زنجیره‌ای محرز و پرونده تخلف این مرکز فروش در زرین شهر به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: به استناد به مرتبه اول ماده ۵۷ قانون نظام صنفی مصوب شهریور ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورخ خرداد ۱۴۰۲ نامبرده به پرداخت یک میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت بابت گران‌فروشی محکوم و با توجه به نوع تخلف و میزان تأثیر آن در بازار متهم علاوه بر جریمه نقدی محکوم به تعطیلی واحد به مدت شش روز شد.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: از مردم شریف شهرستان درخواست می‌شود هرگونه تخلف اقتصادی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ انعکاس دهند تا در اسرع وقت توسط بازرسان پیگیری و برخورد شود.

کد خبر 697592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.