منبع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های بودجه ۱۴۰۲ به‌طور کامل محقق می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در کمیسیون تلفیق این هفته شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت به‌مناسبت وقایع دردناک غزه اظهار کرد: این اتفاقات را فقط می‌توان با وحشی‌گری‌های همین دولت‌های اروپایی در جنگ‌های جهانی مقایسه کرد که رژیم صهیونیستی نیز دست‌نشانده آن‌ها است.

وی افزود: امیدواریم همانطور که ملت‌ها بیدار هستند، دولت‌ها نیز بیدار شوند و از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کنند، همچنین این اوج وحشی‌گری منجر به انقراض این رژیم شود و وجدان بشری آن‌قدر بیدار شده باشد که عوامل این اتفاقات در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند و به مجازات عمل خود برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه مباحث نظارتی که به اتفاق اعضای شورا و شهردار اصفهان انجام می‌شود و عملکرد سازمان‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، مسئولان سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری حضور یافتند و گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در دو سال اخیر ارائه شد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی توسط سازمان میادین در دو سال اخیر انجام و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شده است، همچنین تعدادی از قراردادهای بلاتکلیف، تعیین تکلیف و تعدادی از فعالیت‌هایی که از گذشته مانده بود مورد توجه قرار گرفته است.

نورصالحی تاکید کرد: در عین حال انتظارات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از سازمان میادین، تاکید بر فلسفه وجودی آن یعنی ساماندهی مشاغل شهری است و انتظار این شورا در محدوده‌هایی همچون شهرک امیرکبیر، بازارهای روز و فروشگاه‌های کوثر است.

ساماندهی مشاغلی همچون موزائیک‌سازی، مبل‌سازان و طلاسازان حدود ۲۰ سال قبل در دستور کار سازمان بوده است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام این موارد در حدود سه ساعت مورد بررسی قرار گرفت و خط مشی‌هایی برای سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان مشخص شد تا برنامه‌ها در زمان‌بندی خود به نتیجه برسد و رسالت این سازمان کماکان با قدرت ادامه پیدا کند، اضافه کرد: ساماندهی مشاغلی همچون موزائیک‌سازی، مبل‌سازان و طلاسازان حدود ۲۰ سال قبل در دستور کار سازمان بوده است که به‌هر دلیلی موفقیتی حاصل نشده است، بنابراین در دستور کار قرار گرفتن آن را خواستار شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: البته این فعالیت‌ها که توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری پیگیری می‌شود، مربوط به دوره‌های چهار ساله مدیریت شهری نیست و باید برنامه بلندمدتی باشد که با تغییر مدیریت‌ها عوض نشود.

وی اضافه کرد: در ادامه، سازمان پارک‌ها، از وضعیت فضای سبز، تأمین آب، مصرف پساب و شرایط بحرانی که به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر به وجود آمده گزارشی ارائه کرد، زیرا این رسالت بر عهده سازمان است که خدشه‌ای در حفظ و نگهداری و حتی توسعه فضای سبز و محیط‌های بانشاط شهر ایجاد نشود.

نورصالحی ادامه داد: گزارشی در رابطه با اقدامات خوبی که برای بازآفرینی پارک‌های شهری و بهبود شرایط آن انجام شده است، صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده مناسب از پساب خریداری شده توسط شهرداری در حوزه سازمان پارک‌ها نیز مطرح شد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان پارک‌ها، آسیب‌شناسی درختان آفت‌زده، حذف آن و جایگزینی با درختان سالم است که در حال حاضر نیز انجام می‌شود.

استفاده از منابع مردمی برای توسعه شهر و مشارکت آن‌ها در این زمینه، همواره مد نظر مدیریت شهری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ادامه جلسه، حضور مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و ارائه گزارش پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: استفاده از منابع مردمی و مشارکت آن‌ها برای توسعه شهر همواره مد نظر مدیریت شهری بوده است و سازمان نیز در این دوره بعضی از پروژه‌های بلاتکلیف و عقب‌مانده را سعی کرد سازماندهی و به‌روزرسانی کند و تعدادی از قراردادها که ادامه پیدا نکرده بود را با فسخ آن، قرارداد جدیدی برای پروژه منعقد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طبق بودجه سال جاری مبلغی معادل حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان باید به‌واسطه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها محقق شود که تاکنون بخش عمده‌ای از آن تأمین شده است، مسئولان این سازمان قول دادند تا پایان امسال به‌طور قطع به این میزان می‌رسیم و سعی می‌کنیم آن را افزایش دهیم.

نورصالحی گفت: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مشارکتی، هتل جهان‌نما است که سرمایه‌گذار در حال تکمیل آن است و طبق زمان پیش‌بینی شده به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در ادامه، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کرد و به‌صورت مشروح مسائلی همچون نواقص، کمبودها، بعضی مشکلات قانونی و مواردی که با کمک دستگاه قضائی رفع می‌شود و جایگاه طرح آن در چنین جلسه‌ای بود، مطرح شد و حجت‌الاسلام جعفری به‌صورت مشروح مواردی را مطرح کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار شد این جلسات به‌طور منظم حسب نیاز برگزار شود، ادامه داد: دادگستری نیز درخواست‌هایی از شهرداری دارد، به‌ویژه برای فضاهای استیجاری که دسترسی‌هایی همچون پارکینگ آن مشکل دارد.

کد خبر 697471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.