۴۷ هزار واحد مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم ساخته می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون مسکن تعهد شده‌است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۷ هزار واحد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی احمدزاده عصر روز _پنج‌شنبه، بیست و هفتم مهرماه_ به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران استانی و شهرستانی از روند احداث طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اقدامی برای ساخت مسکن انجام نشده‌است، افزود: دولت سیزدهم مصمم است برای اقشار کم‌درآمد، افرادی که اجاره‌نشین هستند و در راستای حمایت از ازدواج جوانان مسکن احداث کند و عقب ماندگی گذشته را جبران کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد دولت در چهار سال اول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است و تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۷ هزار واحد است که طی چهار سال باید احداث کنیم.

وی تصریح کرد: روند احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به جز یاسوج که همچنان مشکل کمبود زمین وجود دارد در سایر شهرستان‌ها رضایت‌بخش است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان سراغ کشاورزان رفتیم و زمین‌هایی درجه چهارم که مرغوبیت کشاورزی را ندارد تغییر کاربری دادیم تا این مشکل برطرف شود.

وی افزود: در شهرستان گچساران سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در حال احداث است، در شهر دهدشت هم کار در حال انجام است و عقب‌ماندگی در شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروردین ماه امسال از واحدهای در دست احداث نهضت ملی مسکن گچساران بازدید کردیم که کار با کیفیت خوبی در حال انجام است تنها یک ایراد جزئی وجود داشت که برطرف شد.

وی افزود: مواردی در طرح نهضت ملی مسکن گچساران دارای معارضاتی بود که برطرف کردیم و قرار شد روند احداث این سایت‌ها تسریع داده شود تا از برنامه زمان‌بندی عقب نمانیم.

احمدزاده با اشاره به سایت ۲۸۸ واحدی گچساران که بنیاد مسکن متولی احداث آن است، گفت: قرار بود این پروژه هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما با تغییر مدیریتی اداره کل بنیاد مسکن روند کار به کندی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه روند کار در این پروژه رضایت‌بخش نیست، افزود: از کسانی که در این پروژه واحد داشتند و امیدوار به بهره‌برداری از آن در هفته دولت امسال بودند اما بهره‌برداری به تأخیر افتاد و باعث نگرانی آنها شد عذرخواهی می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول داده پروژه دهه فجر امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: ۵۰ درصد متقاضیان در یاسوج هستند، تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد در استان منعقد شده‌است و به زودی عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد آغاز می‌شود.

کد خبر 697461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.