کرمانشاه علمای بزرگی را پرورش داده است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه بالای عالمان در استان کرمانشاه، گفت: بر اساس پیشینه این استان به لحاظ معنویت باید این اطلاع به مردم ایران برسد که کرمانشاه، علمای بزرگی را پرورانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا مصری بعد از ظهر پنجشنبه _ بیست و هفتم مهرماه در آئین معارفه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، جمعی از خانواده شهدا و مسئولان کشور و لشکری استان کرمانشاه در سالن انتظار برگزار شد، اظهار کرد: امید است وعده خدا برای نیروهای فلسطینی که در برابر ظلم قیام کردند محقق شود و پس از ایجاد خوف رژیم صهیونیستی شاهد امنیت و آرامش مردم فلسطین باشیم.

وی با تقدیر و قدردانی از زحمات آیت الله مصطفی علما نماینده سابق ولی فقیه در کرمانشاه، افزود: وجود آیت الله علما عامل برکاتی بود برای استان کرمانشاه که در سال‌های حضور ایشان با ادب جسمانی و اخلاق روحانی درس‌هایی زیادی به مردم این استان دادند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز یقین داریم که در این استان مردم جز خیر و برکت چیزی دریافت نکرده و هیچ رنجشی از سوی هیچکس نسبت به ایشان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به جایگاه والای استان کرمانشاه در پرورش و سکونت علمای بزرگ، گفت: استان کرمانشاه تاکنون علمای بزرگی را پرورش داده و از قدیم الایام بسیاری از این روحانیون که به قصد کربلا از این استان عبور می‌کردند به دلیل شرایط این استان و محبوبیت علما در بین مردم کرمانشاه ماندگار می‌شدند.

مصری در پایان پس از تبریک به حجت‌الاسلام غفوری به عنوان نماینده جدید ولایت فقیه استان کرمانشاه، عنوان کرد: در استان کرمانشاه در حق علمای بزرگ و برجسته کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد اما بر اساس پیشینه این استان به لحاظ معنویت باید این اطلاع به مردم ایران برسد که کرمانشاه چه علمای بزرگی را پرورانده است.

کد خبر 697448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.