تعویق پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج مسبوق به سابقه است

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج، با بیان اینکه تعویق در پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج در گذشته نیز وجود داشته‌است، گفت: تعویق در پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج ناشی از کمبود اعتبارات و گسترده شدن خدمات‌ است.

فرشید احمدی‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری یاسوج یک نهاد خودگردان است که با بودجه دولتی تغذیه نمی‌شود و همین امر باعث شده که در پرداخت حقوق‌های معوقه نیروهای خود دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه تعویق در پرداخت حقوق کارگران شهرداری معضل همیشگی بوده‌است، افزود: این مشکلات در دوره شهرداران گذشته هم وجود داشته و شاید در زمان سکان‌داری برخی از این شهرداران زود حل‌: شده و در زمان شهرداری دیگر با فراز و فرودهای همراه بوده که همگی آن‌ها ناشی از کمبود اعتبارات و بودجه خاص دولتی شهرداری مرکز استان است.

رئیس شورای شهر یاسوج، گسترش خدمات شهرداری یاسوج را یکی دیگر از مشکلات عدم پرداخت حقوق در زمان مناسب عنوان کرد و گفت: اصل موضوع این است که در طرح تفصیلی این شهر که هر ۱۰ سال یک‌بار باید مورد بازنگری قرار بگیرد دست‌نخورده باقی‌مانده و همین امر باعث شده که شهرداری دارای ناترازی‌های زیادی در زمینهٔ خدمات، و حقوق عقب افتاده نیروها باشد.

وی با تأکید بر اینکه در آخرین آمارها که چندین سال از آن می‌گذرد جمعیت این شهر ۲۰۰ هزار نفر تعریف‌شده و در حال حاضر جمعیت این شهر بالای ۳۵۰ هزار نفر است، تصریح کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که شهرداری یاسوج از اعتبارات دولتی برخوردار نیست و هزینه اعتباری و عمرانی آن از محل اعتبارات داخلی این نهاد خدماتی پرداخت می‌شود و مردم انتظارات زیادی هم دارند و این درآمدها پاسخگوی رشد جمعیت در شهر یاسوج نیست.

احمدی‌کیش به تلاش برای حل کردن مشکلات حقوق عقب‌افتاده نیروهای خدماتی اشاره کرد و گفت: همیشه سعی و تلاش ما این بوده که با روش‌ها و تدبیرهای مختلف این معوقات را پرداخت کنیم و هم‌اکنون هم سعی می‌کنیم با رایزنی با مسئولان استانی این معوقات هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

کد خبر 697432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.