مسیر تردد معلولان در قم هموارتر می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: همه‌ساله بودجه‌ای جهت مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای شهری تعریف و مناسب‌سازی پیاده‌روها و پیاده راه‌های سطح شهر و بوستان‌ها به‌تناسب در هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات انجام‌گرفته جهت مناسب‌سازی مسیرها برای نابینایان اظهار کرد: همه‌ساله بودجه‌ای برای مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای شهری تعریف و مناسب‌سازی پیاده‌روها و پیاده‌راه‌های سطح شهر و بوستان‌ها به‌تناسب در هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: مناسب‌سازی پیاده‌روهای سطح شهر موجب شده که معلولان، نابینایان و مادران با کالسکه تمام طول مسیر را به‌راحتی تردد کنند، حتی ورودی خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها که مسیر تردد خودروها است به‌صورت کف‌سازی مقاوم در نظر گرفتیم و مسیر نابینایان از همان ورودی تعبیه‌شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تصریح کرد: هر پروژه‌ای ناظر مقیم و ناظر عالیه خود را دارد و تا مناسب‌سازی انجام نگیرد، تحویل موقت و تحویل قطعی اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: بوستان بنیادی سال گذشته به‌صورت آزمونه جهت مناسب‌سازی در نظر گرفته و پیمانکار اختصاص داده شد اما چون کف سازی را نتوانست تأمین کند، پیمانکار مجدد گرفته‌شده و به‌زودی آماده‌سازی می‌شود.

نیک خلق احمدی بابیان اینکه در خیابان امام موسی صدر و خیابان هفت‌تیر مناسب‌سازی انجام‌گرفته است، افزود: امسال مناسب‌سازی ۳۰ متری کیوانفر و خیابان کارگر طراحی و ابلاغ‌شده است، مناسب‌سازی میدان مطهری در حال انجام است، قبل از خیابان مطهری نیز کف‌سازی خیابان‌های آن‌جا انجام‌گرفته و بهسازی شده است.

وی گفت: بهسازی بوستان‌های مختلف اطراف جمکران ازجمله بوستان نیایش و بوستان بنی حسن ابلاغ‌شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به استفاده از مصالح مرغوب برای مناسب‌سازی معابر اظهار کرد: در معابر اطراف حرم مطهر تلاش کردیم سنگ‌های گرانیت که بافت متفاوتی دارند، برای تعیین مسیر نابینایان استفاده کنیم.

کد خبر 697374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.