وجدان‌های خفته در موضع فلسطین بیدار شوند

فرماندار مریوان گفت: امیدواریم وجدان‌های خفته قدری به خود بیایند، بدانند و ببینند که بر جهان اسلام چه می‌گذرد و مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل احمدی، امروز _پنجشنبه بیست و پنجم مهرماه_ در همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین حسینی که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما این روزها ناراحت هستیم از اینکه فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام، ملتهب‌تر از همه روزها و غمناک‌تر از همه ۷۵ سال قبل است و رژیم نامشروع و اشغالگر قدس، آن‌ها را مورد شدیدترین تهاجمات نظامی قرار گرفته است.

وی افزود: مفاهیم و واژه‌های به ظاهر مقدسی نظیر حقوق بشر، عدالت و انسانیت را غرب ظالمانه به تسخیر و مصادره خود در آورده و به این واژه‌ها امروز خیانت می‌شود چون نه حقوق بشری و نه عدالتی دیده می‌شود و آن‌ها حقوق بشر و آزادی و عدالت غربی را فقط دارند.

فرماندار مریوان ادامه داد: در طول ۷۵ سال مبارزه اعراب با اسرائیل، شش جنگ را داشته‌اند که حتی یک مورد اعراب فاتح نبوده و طعم شیرینی را نچشیده‌اند اما امروز جوانان غزه در اوج شجاعت یگان‌های نظامی قدس را در مرکز نظامی خود منهدم می‌کنند و این جنگ تحت لوای اسلام صورت می‌گیرد و در نهایت نیز مرگ عظیم‌الشانی را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز در پناه فکر و مکتب اسلام، جوانان غزه همه در جهاد اسلامی نمونه هستند و زمانی هم که شربت شهادت را می‌نوشند دیدید که برادری شهادتین را به برادرش می‌گوید و این از عزت اسلام است.

احمدی تاکید کرد: امیدواریم وجدان‌های خفته قدری به خود بیایند، بدانند و ببینند که بر جهان اسلام چه می‌گذرد و مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.

وی تصریح کرد: امسال بهتر از سال قبل ما در مجموعه استان توانستیم خدمتگزار زائران سیدالشهدا باشیم و در این رویداد عظیم بنا بر رویکرد دولت، در تمامی برنامه‌ها مردمی بودن را رعایت کردیم و این جزو سیاست‌های کلان کشور بود.

فرماندار مریوان گفت: عمده اقدامات ما در ستاد اربعین فراهم کردن زمینه برای ایفای نقش بیشتر مردم بود به نحوی که در استقرار مواکب نیز افزایش، قابل توجهی داشتیم و فقط در شهر مریوان ۲۲ موکب برپا بود که عمدتاً هم مواکب مردمی بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین یک مؤلفه و مفهوم فرهنگی فاخر در باورهای ماست، تمام تلاش ما این بود که وجه فرهنگی را برجسته کنیم و محتواهای فرهنگی و هنری بسیار خوبی در مرز باشماق تولید شد.

وی با بیان اینکه یقیناً نواقصی هم داشتیم که سعی ما در برطرف کردن این نواقص است، خاطرنشان کرد: ما مسائل را بعد از پیاده‌روی اربعین آسیب‌شناسی کردیم اما در مجموع با توجه به توان و ظرفیت ما، امسال نسبت به سال قبل موفقیت قابل توجهی داشتیم.

کد خبر 697359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.