دولت درصدد حمایت و کمک به شهرداری‌ها/ فاوا قلب تپنده شهرداری‌ها می‌شود

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: حوزه فاوا کمتر از یک سال دیگر تبدیل به بخش اصلی و قلب تپنده شهرداری‌ها خواهد شد و در این راستا شاهد رقم خوردن دو اتفاق بزرگ در تهران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان متولیان امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در بیست‌ونهمین کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران‌ با اشاره به نیاز شهرداری‌ها به موضوع هوشمندسازی اظهار کرد: موضوع هوشمندسازی تبدیل به تکلیف قانونی شده و بر این اساس مدتی قبل شهرداری تهران به‌عنوان پایلوت برای ایجاد پایگاه یکپارچه صدور مجوزها انتخاب شد تا در ادامه در تمام شهرداری‌ها با اولویت کلان‌شهرها بسط پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن توجه در این حوزه افزود: لایحه‌ای که از شهرداری تهران به شورا می‌رفت، دچار مشکلاتی بود که قرار شد در کمیسیون شورا در دستور کار قرار گیرد و اصلاحات آن آن‌جا انجام شود، زیرا به‌عنوان پایه‌ای است که در ادامه تمام شهرداری‌ها از آن استفاده می‌کنند.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران خاطرنشان کرد: باید از طریق وزارت کشور به درگاه مجوزهای ملی متصل شد که اقدامی سنگین و نیازمند کار کارشناسی شده و دقیق است.

وی با اشاره به اهمیت جذب نیروی نخبه در بخش فاوا ادامه داد: در این موضوع راه‌هایی ارائه شده و امید است برای آن به جمع‌بندی برسیم؛ در این راستا نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نیز ارسال شد، از طرفی باید با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها همکاری نزدیکی داشته باشیم، در همین رابطه نیز جلسه‌ای برای هفته آینده پیش‌بینی شده است.

متولیان در خصوص همکاری میان وزارت کشور و شهرداری‌ها گفت: وزیر کشور در حال همکاری با شهرداری‌ها است، هرچند ممکن است در این مسیر بعضی اختلاف سلیقه‌ها وجود داشته باشد، اما بیشتر دولت قصد حمایت و کمک به شهرداری‌ها را دارد تا تعامل خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حوزه فاوا کمتر از یک سال دیگر تبدیل به بخش اصلی و قلب تپنده شهرداری‌ها خواهد شد، بر این اساس دو اقدام بزرگ در کلانشهر تهران رقم خورد و در این راستا برنامه‌های شهرزاد و شهریار رونمایی خواهد شد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ادامه داد: مجمع شهرداران کلان‌شهرها در قانون برنامه بودجه به‌صورت رسمی در حال شکل‌گیری است، البته مجلس دنبال بوده که مجمع شهرداران کل کشور عضو آن باشند، اما ما قصد داریم به دلیل گستردگی تعداد شهرهای کشور فقط در اساسنامه، کلان‌شهرها محوریت باشند تا به سایر شهرها کمک کنیم.

کد خبر 697349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.