مهارت‌آموزی به جوانان مانند کار انبیای الهی است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: مهارت آموزی به جوانان در بالفعل‌کردن گنجینه‌ها و استعدادهای انسان شبیه کار انبیاست.

به‌گزارش ایمنا، جلیل شهریاری امروز _پنج شنبه بیست و هفتم مهرماه_ به همراه جمعی از مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله محامی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از این لحاظ که استعدادهای بالقوه و نهفته جوانان را رشد می‌دهد و بالفعل می‌کند شبیه کار انبیا در بالفعل‌کردن گنجینه‌ها و استعدادهای انسان است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: این استان به لحاظ جمعیت، استان جوانی است که در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و برای این توسعه نیاز زیادی به نیروی ماهر دارد و این وابستگی توسعه استان به نیروی انسانی ماهر، اهمیت کار آموزش فنی و حرفه‌ای را بیشتر می‌کند.

تریبون‌های نماز جمعه بهترین فرصت برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی است

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار کرد: به همت همکاران شاغل در بخش دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان مهارتی در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۸ هزار نفر در بیش از ۱۰ گروه هدف و در ۴۲ گروه رشته و ۱۷۷ حرفه از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به شغل‌های کاذب در استان و بی‌رغبتی جوانان به مهارت‌آموزی گفت: درخواست داریم تریبون‌های نماز جمعه در سطح استان که از بهترین فرصت‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی است به تبیین و تبلیغ این مهم بپردازند.

کد خبر 697348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.