بلوار پیامبر اعظم (ص) نیازمند نگاه ویژه دستگاه‌های دولتی است

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: از نظر شهرداری قم، بلوار پیامبر اعظم (ص) جزئی از مجموعه شهر است که باید از زیرساخت‌های اساسی شهری بهره‌مند شود.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مسئله تأمین زیرساخت‌های شهری مانند آب، برق و… در بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: نبود مدیریت یکپارچه شهری موجب شده است که این پروژه دچار مشکلاتی شود.

وی افزود: از نگاه ما بلوار پیامبر اعظم (ص) جزئی از شهر است و شرکت‌های خدماتی باید زیرساخت‌هایی که در نقاط دیگر هست را در این نقطه هم ایجاد کنند اما شرکت‌های خدماتی میگویند توسعه شهر برای آن‌ها ایجاد الزام نمی‌کند بلکه باید اعتبارات آن تأمین شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به اینکه دولت در پروژه‌های تولید مسکن با وجود مسافت زیاد زیرساخت‌ها را تأمین می‌کند، گفت: این پروژه‌ها از سوی دولت اعتبارات خاص تأمین زیرساخت دارند اما پروژه عظیم بلوار پیامبر اعظم (ص) با وجود نقش محوری و اثرگذاری عظیم در امر زیارت از چنین نگاهی محروم است.

وی ادامه داد: به‌تازگی توافقی بین شرکت برق منطقه تهران، شهرداری و استانداری قم انجام شده است که قرار است طی این توافق نامه تا ۲۰ مگاوات برق به بلوار پیامبر اعظم (ص) دهند. اگر این محقق شود، تا دو سه سال آینده مشکلی نخواهیم داشت، اما برای آینده باید فکر اساسی شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در آینده برای این بلوار اتفاقات متعددی رخ خواهد داد و جمعیت زیادی ساکن خواهند شد، افزود: به همین دلیل دولت و شرکت‌های زیرساختی نمی‌توانند نسبت به تأمین زیرساخت‌های این محدوده بی‌تفاوت باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ این بلوار در قطعه SW21، سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بلوار پیامبر اعظم (ص) در آینده قطب فرهنگی و زیارت شهر قم خواهد بود و قرار است کمبود تخت‌های اقامتی در این بلوار جبران شود.

کد خبر 697321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام من سوالم این است که خیابانهای پیامبراعظم ص وحضرت خدیجه س را آیا برای ارواح کشیده اند که یک پروانه برای ساخت وسازنمیدهند؟